Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Szukaj w artykułach

Kategorie artykułów

Słownik

Reklama

Dołącz do nas

Newsletter

Tagi:

Dobry sklep z zamiennikami - jak go rozpoznać?

2017-10-13 09:58:56

Chcąc ograniczyć koszty eksploatacji drukarki i urządzeń wielofunkcyjnych wykorzystuje się tusze i tonery będące sprawdzonymi zamiennikami oryginalnych wkładów. Pytanie tylko, jak rozpoznać dobry sklep z alternatywnymi katridżami. Przedstawiamy pięć kryteriów, które to ułatwią.

 

Sklepy z zamiennikami są prowadzone nie tylko jako sklepy stacjonarne, ale również jako sklepy online. Sprzedaż zamiennych wkładów w sieci jest bardzo dobrym sposobem na dotarcie do szerokiej grupy klientów, jakimi są internauci. Zamówienie zamienników przez Internet jest przy tym bardzo wygodne i pozwala zaoszczędzić czas nabywcy. Sklepy stacjonarne z tuszami rozsiane w większych miastach cieszą się zainteresowaniem wśród mieszkańców najbliższej okolicy. Bez względu na formę prowadzenia sprzedaży zamienników, sklep z alternatywnymi wkładami powinien charakteryzować się pewnymi cechami.


  • Sprzedaje tylko sprawdzone zamienniki


Alternatywne wkłady do atramentowych i laserowych drukarek są oferowane przez różnych producentów. Nie wszystkie firmy posiadają dobrą renomę. Konsument czy nawet przedsiębiorca kupujący materiały eksploatacyjne do biurowych urządzeń nie muszą o tym wiedzieć – powinien to za nich wiedzieć sprzedawca zamawiający od dystrybutora produkty. Oferta sklepu internetowego i stacjonarnego z tuszami powinna obejmować wyłącznie zamienniki dobrej jakości, od marek, które są cenione na rynku. Tusze i tonery alternatywne o marnej jakości mogą uszkodzić drukarkę. Nie dzieje się tak jednak w przypadku sprawdzonych wkładów takich jak Actis, TB Print czy też np. Activejet.


  • Nie każe czekać na towar i wysyłkę


Dobry asortyment wynikający z oferty dostępnej na rynku nie zawsze znajduje odzwierciedlenie w rzeczywistym asortymencie sklepu. Nabywca otrzymujący informację, że „niestety nie ma tych zamienników na stanie, ale możemy zamówić”, raczej nie pojawi się tam ponownie. Pod tym względem sklepy internetowe są bardziej zorganizowane. Z resztą, informacja o ewentualnym braku zamienników widnieje na stronie internetowej, więc potencjalny klient nie traci czasu na dotarcie do sklepu. Wysyłka w sklepach internetowych powinna trwać maksymalnie do 3 dni – tylko niektórzy zapewniają wysyłkę w ciągu 1 dnia.



  • Przedstawia rzetelne informacje o zamiennikach


Zamienniki tuszów i tonerów są wybierane przez użytkowników drukarek głównie z jednego powodu – w celu zmniejszenia całkowitego kosztu eksploatacji takich urządzeń. Nabywca powinien wiedzieć, jaka jest wydajność wybranego zamiennika i ewentualnie także jaki jest szacunkowy koszt wydruku jednej strony za jego pomocą. Poza tym, bardzo ważne jest udzielanie informacji o tym, czy wkład jest nowy czy regenerowany, a w przypadku tonera – czy ma nowy bęben OPC. Nie każdy sprzedawca o tym pamięta. Sprzedawcy internetowi zwykle zamieszczają takie informacje w opisie produktu. Są to informacje istotne z perspektywy nabywcy, podobnie jak pewność, że wybrany zamiennik pasuje do posiadanego urządzenia.


  • Przypomina nabywcom o ich prawach


Nabywca ma prawo do zareklamowania tonera lub tuszu i zwrotu wkładów, gdy okaże się, że wbrew zapewnieniom sprzedawcy nie pasują one do posiadanego urządzenia. Niektórzy sprzedawcy wolą o tym nie przypominać, co świadczy o niedoborze uczciwości w prowadzeniu działalności gospodarczej. W przypadku zakupu w sklepie internetowym konsument powinien zostać poinformowany o możliwości zwrotu produktów w ciągu 14 dni od ich otrzymania, za jednoczesnym zwrotem zapłaconej ceny przez sprzedawcę


  • Nie naliczają wysokiej marży


Do każdego produktu sprzedawca dolicza sobie marżę, żeby osiągnąć zysk z prowadzonej działalności – w przeciwnym razie przychód ze sprzedaży pokryłby tylko koszty prowadzenia działalności, a dla przedsiębiorcy niewiele by zostało. Niemniej ceny nie mogą być wygórowane – w końcu zamienniki kupuje się po to, aby zaoszczędzić. Najbardziej preferencyjne ceny są oferowane przez sprzedawców internetowych – prowadzenie przez nich działalności wiąże się z niższymi kosztami, więc mogą pozwolić sobie na nałożenie mniejszej marży.


Kierując się powyższymi wskazówkami można uniknąć wydania pieniędzy na słabej jakości zamienniki, oferowane w zbyt wysokiej cenie, przez niezbyt uczciwego sprzedawcę. Za przykład sprawdzonego sklepu z zamiennikami może posłużyć sklep z tuszami i tonerami inkhouse.pl. Oprócz szybkiej wysyłki oferuje także powiadomienia SMSem i mailem o tym, gdzie jet nasza przesyłka. Niemałe znaczenie ma wygląd sklepu lub witryny internetowej. Estetyka i łatwy dostęp zachęcają do jego ponownego odwiedzenia i dobrze świadczą o sprzedawcy, pomagając mu w budowaniu marki i wiarygodności.


 




-------------------------------