Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Szukaj w artykułach

Kategorie artykułów

Słownik

Reklama

Dołącz do nas

Newsletter

Tagi:

Jak pisać dobre teksty?

2020-07-13 09:56:08

Praca copywritera to marzenie wielu osób, którym z łatwością przychodzi tworzenie ciekawych artykułów tematycznych.

Niesie ona ze sobą wiele korzyści - potrafi przynieść niemałe zarobki, może być wykonywana z każdego miejsca świata, ponieważ wystarczy jedynie dostęp do internetu i klawiatura, a w dodatku często staje się połączeniem pasji do pisania, ze sposobem na utrzymanie się. Co warto wiedzieć, rozpoczynając swoją przygodę z copywritingiem? Jak pisać, aby inni chcieli czytać?

 

Pisanie artykułów powinno rozpoczynać się od planu

Oczywiście, że istnieją niesamowite talenty, dzięki którym niektórzy autorzy są w stanie po prostu siąść i zacząć pisać. W dodatku to, co przelewają na klawiaturę, już przed edycją jest poprawne, ciekawe, merytoryczne i wzbudzające emocje. Warto jednak wiedzieć, że nawet najlepsi copywriterzy przed rozpoczęciem pracy nad tekstem układają plan artykułu.

Pisanie tekstów na zlecenie ma to do siebie, że autor podczas pracy powinien ściśle trzymać się otrzymanych przez zleceniodawcę wytycznych. Żeby pogodzić te właśnie wytyczne z własnym pomysłem na artykuł i informacjami zdobytymi podczas researchu, warto spisać to wszystko w dowolnej formie. Z początkowo często chaotycznych notatek wyłaniają się najlepsze pomysły na nagłówki, poruszane tematy, czy nawet tytuł artykułu. Pisanie tekstów na zlecenie po przygotowaniu planu artykułu jest zwyczajnie prostsze - podczas takiej pracy nie trzeba się zastanawiać, co powinno pojawić się w następnym akapicie.

Wstęp a nagłówki - jak rozmieścić treść tekstu?

Bardzo często popełniany przez copywriterów błąd, to teksty z nieciekawym wstępem, który prowadzi do bardziej interesującego rozwinięcia w kolejnych akapitach. Niestety w czasach całej masy treści dostępnych w internecie, jeśli tekst nie będzie w stanie zainteresować sobą czytelnika już od pierwszych słów, najprawdopodobniej po prostu go straci. Statystyki mówią jasno: większość artykułów porzucana jest przez swoich czytelników już przy pierwszym nagłówku, lub, co gorsza, już we wstępie.

Skoro problem jest tak duży, jak nie popełniać tego błędu? Odpowiedź jest dość prosta - to, co w artykule najciekawsze, powinno znaleźć się już na samym jego początku. Wstęp, inaczej zwany leadem, nie musi wprowadzać czytelnika do opowieści przekazanej w artykule - powinien on za to jasno określić, co ciekawego może opowiedzieć mu jego treść.

Pisanie artykułów nie musi wcale rozpoczynać się od postawienia pierwszych znaków w leadzie. Po zaplanowaniu nagłówków w tekście zacząć można od dowolnego akapitu. Napisanie wstępu na samym końcu może okazać się najbardziej intuicyjne. Wówczas wiadomo już przecież, o czym opowiada artykuł, więc jego treść łatwiej będzie sprzedać w kilku krótkich i zachęcających do przeczytania zdaniach.

Tekst zgodny z SEO - co to znaczy?

SEO określa zasady, których należy przestrzegać podczas tworzenia artykułów, aby były one widoczne możliwie najwyżej w wynikach wyszukiwania popularnych wyszukiwarek internetowych takich jak Google. Na szczęście, żeby napisać tekst zgodny z SEO, nie trzeba od razu zostawać specjalistą pozycjonowania stron internetowych. Wystarczy zapoznać się z kilkoma ważnymi wskazówkami.

  • Słowa kluczowe lub inaczej frazy kluczowe to pojedyncze słowa, a nawet całe frazy, które powinny występować w treści artykułu. Wybiera się je na podstawie najczęstszych haseł wpisywanych w internetowe wyszukiwarki. Fraza kluczowa powinna pojawiać się w treści tekstu, w jego tytule i nagłówkach.

  • Nagłówki mają różne oznaczenia takie jak H1, H2, czy H3. H1 oznacza pierwszy nagłówek pisany zazwyczaj największą czcionką - jest to tytuł artykułu. Każdy kolejny z nagłówków jest zawężeniem opisywanego tematu. Nagłówki poza SEO pełnią jeszcze jedną ważną funkcję w artykule - dzielą go na mniejsze części, tworząc bardziej przejrzystą, przyjemniejszą dla czytelnika całość.

  • Unikalność tekstu to podstawa, aby w ogóle znalazł się on w wynikach wyszukiwarki. Gdy Google wykryje powielające się treści, całkowicie zablokuje widoczność podejrzanych stron.

  • Anchor to nic innego jak fraza, pod którą kryje się link. Anchor najczęściej jest również słowem lub frazą kluczową w całym artykule.

 

 

 

 




-------------------------------