Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Szukaj w artykułach

Kategorie artykułów

Słownik

Reklama

Dołącz do nas

Newsletter

Tagi:

Podsumowanie Tour Salon 2010 - Biznes dla turystyki

2010-11-02 14:59:40

Podczas 21 edycji Tour Salonu, największego w Polsce spotkania branży turystycznej, na terenach poznańskich targów zgromadziło się 760 wystawców z ponad 30 krajów. Atmosfera egzotyki, słońca i muzyki obecna w pawilonach 5, 6 i nowo otwartym pawilonie 6A towarzyszyła wystawcom w nawiązywaniu szeregu rozmów biznesowych, często kończących się podpisaniem kontraktów. W dni dla szerokiej publiczności ten niepowtarzalny klimat inspirował gości do wakacyjnych wojaży w odległe lub całkiem bliskie zakątki. Od 20 do 23 października Międzynarodowe Targi Poznańskie odwiedziło ponad 30 tysięcy zwiedzających, w tym 15 tysięcy podczas pierwszych dwóch dni dla profesjonalistów.

Tour Salon to wielkie święto przedstawicieli wszystkich polskich i wielu zagranicznych regionów, biur podróży, touroperatorów, usług w turystyce, przewoźników, linii lotniczych, portali internetowych i wydawnictw, które skupiają się m.in. na ekspozycjach specjalnych: „WySPA Zdrowia”, „Turystyka Biznesowa”, „Turystyka Aktywna - EXTREME”, „Ekspozycja Autokarów” i „Port Lotniczy TOUR SALON”.

Tour Salon to doskonałe miejsce dla biznesu, wiedzą o tym ci, którzy korzystają
z Bussines Plannera Tour Salonu - systemu aranżowania spotkań. Na targach nawiązywane są intratne kontakty, liczni profesjonalni zwiedzający podejmują dziesiątki rozmów biznesowych z wystawcami.

Wsłuchując się w opinie naszych wystawców tegoroczne targi można uznać za niezwykle udane i spełniające pokładane w nich oczekiwania. Tour Salon po raz kolejny pokazał, że targi to z jednej strony umacnianie wizerunku firm, informowanie
o nowych ofertach, a z drugiej strony biznes face to face - zakończony uściskiem dłoni. Tego nie zastąpi internet, ani najdłuższe rozmowy przez telefon.

Tegoroczna liczba 15 tysięcy profesjonalistów przełożyła się na ilość podpisywanych kontraktów, a pawilony tętniły od rozmów biznesowych.

Targi pod specjalnym patronatem


W tym roku Tour Salon patronatem objął Minister Sportu i Turystyki, Prezydent Miasta Poznania oraz Polska Izba Turystyki i Polska Organizacja Turystyczna.
Krajem partnerskim tegorocznej edycji została Bułgaria, wciąż urzekająca swoim pięknem i różnorodnością. Region partnerski Tour Salonu to Mazowsze, którego prezentacja odwoływała się do hucznie obchodzonej 200. rocznicy urodzin Fryderyka Chopina.

Targi swoją obecnością uświetniło także wielu ambasadorów, przedstawicieli zagranicznych ministerstw oraz organizacji turystycznych.


 Po raz pierwszy „targowe Złoto” dla turystyki


 Novum na tegorocznych targach było przyznanie Złotych Medali MTP dla najlepszych produktów turystycznych. W tym roku trofea zdobyły Małopolska Wieś Pachnąca Ziołami, zgłoszona przez Sądecką Organizację Turystyczną z Nowego Sącza, Twierdza Toruń, Fort IV zgłoszona przez Kujawsko-Pomorską Organizację Turystyczną z Bydgoszczy oraz  Szlak Zabytków Techniki, zaproponowany do Złotego Medalu przez Śląską Organizację Turystyczną z Katowic. Złoty Medal MTP od blisko 30 lat jest trofeum, które pomaga w rynkowej rywalizacji, a także jest symbolem walorów produktu, jego nowoczesności i innowacyjności. Firmy, które zdobyły prawo umieszczania tego znaku na swoich produktach, potwierdzają jego marketingową rangę. To olbrzymia szansa zaistnienia i doskonała promocja najbardziej interesujących wizytówek regionów. Walory naturalne, antropogeniczne, tradycje historyczne, miejsca szczególnych wydarzeń, przejawy kultury ludowej, obrzędy, pozostałości kultury materialnej, a także osiągnięcia współczesności, np. budowle, obiekty infrastrukturalne mają szansę wesprzeć swoje działania marketingowe tym jakże cennym trofeum i zaistnieć w zbiorowej świadomości.


Najlepsze stoiska zasługują na specjalne nagrody


W tym roku nagrody Acanthus Aureus zdobyło następujących 11 podmiotów, których stoiska najbardziej sprzyjają realizacji strategii marketingowej firmy: Zachodniopomorska Regionalna Organizacja Turystyczna, Województwo pomorskie, Gmina Miasto Ustka, Wielkopolska Organizacja Turystyczna, Łódź i Region Łódzki Urząd Marszałkowski w Łodzi, Kujawsko-Pomorska Organizacja Turystyczna, Małopolska Organizacja Turystyczna i Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego, Samorząd Województwa Mazowieckiego, Śląska Organizacja Turystyczna oraz Biuro Turystyki ZNP Logostour.


Maroko – Kraj Partnerski Tour Salon 2011


Podczas otwarcia Tour Salonu 2010 podpisany został list intencyjny między MTP a Ambasadorem Maroka i biurem podróży Maroko Travel przypieczętowujący uczestnictwo Maroka jako Kraju Partnerskiego targów Tour Salon w roku 2011. Daje to gwarancję na promowanie zarówno wizerunku Maroka, jak i poszerzanie kontaktów biznesowych z tym egzotycznym krajem.


Konferencje, odczyty, prezentacje


Tour Salon to także bogaty program wydarzeń. Podział na dwa dni dla branży i dwa dla szerokiej publiczności gwarantuje, że profesjonaliści mogą w pełni skorzystać z konferencji poruszających aktualne problemy sektora turystycznego oraz zobaczyć prezentacje firm polskich i zagranicznych. W tym roku program był wyjątkowo szeroki, a spotkania cieszyły się dużą frekwencją. Podczas konferencji „Jak skutecznie stracić klienta w turystyce” organizowanej przez otoWakacje.pl słuchacze dowiedzieli się m.in. jak opis oferty w katalogu wpływa na decyzję klienta, dlaczego w Internecie bardziej efektywna jest zminimalizowana oferta, jak złożyć reklamację do biura podróży oraz dlaczego w hotelach Sharm-el-Sheikh bary obsługują katolicy, a nie muzułmanie.

Na konferencji dedykowanej w szczególności branży MICE pt.: „Rozwój infrastruktury Miasta Poznania dla potrzeb przemysłu spotkań – Poznań stolicą turystyki biznesowej” zaprezentowano plany modernizacji i rozbudowy Poznan Congress Center na lata 2011-2014, plany rozbudowy Dworca Głównego w Poznaniu oraz portu lotniczego Ławica. Konferencję organizowało Biuro Kongresów i Spotkań Urzędu Miasta Poznania, Poznan Congress Center oraz MTP.

Na otwartym, nieformalnym spotkaniu adresowanym do osób zainteresowanych efektywnym wykorzystaniem strategii marketingowych w turystyce Travel Campem, głównym celem była wymiana doświadczeń, poznanie nowych narzędzi i trendów
z zakresu e-turystyki, a także integracja branży turystycznej. Organizatorzy: HotelNews, Marketing Targowy, MTP jak zwykle przygotowali sporą dawkę wiedzy praktycznej oraz liczne atrakcje.

Tradycyjnie już na Tour Salonie odbyły się konferencje i tematyczne warsztaty Polskiej Organizacji Turystycznej, Polskiej Izby Turystyki, Regionalnych Organizacji Turystycznych, Lokalnych Organizacji Turystycznych oraz Polskich Ośrodków Informacji Turystycznej, a także prezentacje i bloki tematyczne przygotowane przez wystawców zarówno z Polski, jak i z zagranicy. Podczas targów uwagę przykuwały również konferencje: „Przerwane marzenia” Polskiej Izby Turystyki i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, konferencja prasowa poświęcona Centralnemu Łukowi Turystycznemu Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej, a także konferencja prasowa z okazji dziesięciolecia współpracy lotnisk Ławica i Raport, konferencja ,,Z Ławicy na narty” oraz wiele innych spotkań, odczytów i prelekcji przeznaczonych dla profesjonalistów z branży.

 

 

Liczne wydarzenia towarzyszące dla szerokiej publiczności


Już w piątek zwiedzający Tour Salon mieli okazję poznać trzech znanych podróżników. Pierwszym z nich był Marek Kamiński. Na spotkaniu „Jak niemożliwe stało się możliwe. Wyprawy na krańce marzeń” uczestnicy mieli okazję zobaczyć film „Kamiński i Mela razem na biegun” oraz posłuchać wykładu znanego polarnika. Targi tego dnia odwiedził także nieuchwytny zazwyczaj Jacek Pałkiewicz, który podpisywał swoje książki, a także najbardziej polski Hiszpan Conrado Moreno, który promował swój subiektywny przewodnik „Mój Madryt”.

W tym roku Tour Salon współpracował z Portalem Turystyczno-Podróżniczym Tubyliśmy.pl przy tworzeniu I Poznańskiego Festiwalu Podróży i Fotografii. Festiwal cieszył się ogromnym zainteresowaniem, sale gdzie odbywały się warsztaty dla autostopowiczów oraz przyspieszony kurs fotografii wypełnione były po brzegi. Podobnie rzecz miała się na spotkaniach z tegorocznymi zdobywczyniami Korony Ziemi – Martyną Wojciechowską i Anną Lichotą.

W ramach Festiwalu wręczone zostały również statuetki Złote Stopy 2009/2010. Nagrody otrzymali: w kategorii WODA - Aleksander Doba
„W pojedynkę kajakiem dookoła Bajkału”, w kategorii GÓRY: Martyna Wojciechowska za „Carstensz Expedition 2010 – Korona Ziemi zdobyta”. Krzysztof Mrozowski, Dariusz Kandzia, Przemysław Kmita, Krzysztof Popardowski, Szymon Ponikiewski odebrali statuetkę w kategorii LĄD za „El Condor Rio Colca 2009”, natomiast w kategorii NA KOŁACH zwyciężyli: Szymon Belka, Anna Kitowska, Agata Ladzińska oraz Radosław Literski za „Scotland Castle Tour 2009”. W ostatniej kategorii –
NAGRODA SPECJALNA wyróżnienie odebrała: Anna Lichota „Ania Everest 2010 – Lichota na Dachu Świata”.

Podczas Tour Salonu odbyły się także Otwarte Mistrzostwa Polski w Speed Badmintonie w pawilonie nr 6. Uczestnicy i odwiedzający Tour Salon mogli skorzystać
z bezpłatnej nauki gry pod opieką wykwalifikowanych instruktorów, wygrać atrakcyjne nagrody oraz obejrzeć w akcji najlepszych zawodników światowej czołówki.

Tradycyjnie na Tour Salonie odbył się Przegląd Książki Krajoznawczej
i Turystycznej
. W kolejnej edycji tego wydarzenia wzięli udział wydawcy literatury krajoznawczej i turystycznej, autorzy, związki twórcze i organizacje społeczne.

W pawilonie 5 zlokalizowana została Wioska Indiańska – przestrzeń ta cieszyła się szczególnym zamiłowaniem młodszej części uczestników, licznie odwiedzającej targi podczas dni dla szerokiej publiczności.

Zwiedzający podczas całego trwania targów mieli okazję zobaczyć szereg wystaw. Między innymi: wystawę fotografii Mateusza Damięckiego z wyprawy na Syberię 27-letnim Mercedesem klasy G, wystawę fotografii z Cypru oraz Afryki.



Sałatka po hawajsku czyli wieczór branżowy Tour Salonu


Wieczory branżowe Tour Salonu to od wielu lat gwarancja dobrej zabawy. Kto był wie, kto nie był… niech żałuje i dołączy do radosnej gawiedzi za rok. Zanim jednak branża wysłuchała koncertu gwiazdy wieczoru Mariki, zanim w hawajskim kwieciu
i słomkowych kapeluszach ruszyła na parkiet, w ścisku setek osób wyjątkowo synchronicznie odtańczyła „Macarenę” i zanim bladym świtem opuściła teren targów, na scenie wręczone zostały nagrody i wyróżnienia.

Polska Izba Turystyki przy współpracy z MTP nagrodziła Departament Edukacji, Sportu i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego za najlepszą współpracę z samorządami. Natomiast w kategorii za najlepszą promocję poza granicami kraju nagroda trafiła do Biura Podróży ESCAPE TRAVEL LTD. Serwis otoWakacje.pl i Polska Organizacja Turystyczna wręczyli na scenie dyplom w Konkursie na najlepszy produkt turystyczny 2010 – wybór internautów. Wyróżniony został Szlak Orlich Gniazd, który zdobył największą liczbę głosów. Podczas wieczoru wręczone zostały również nagrody w prestiżowym rankingu „Złotej 50 Rynku Turystycznego”. W kategorii dużych firm nagrodę otrzymało Biuro Podróży Grecos Holiday, w kategorii firmy średniej nagroda trafiła do Biura Podróży Activ Tours Reisen oraz TBP Trapers,
a wśród firm małych pierwsze miejsce zajęło Net Studio.

Kolejna edycja TOUR SALONU odbędzie się w Poznaniu dniach 19 - 22 października 2011r.

Już dziś serdecznie zapraszamy!

 

źródło: PR