Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Szukaj w artykułach

Kategorie artykułów

Słownik

Reklama

Dołącz do nas

Newsletter

Tagi:

Corvette C3 na Rage Revolution 2012

2012-08-08 12:56:07

Długa maska, wąska talia i zjawiskowy wygląd. Mowa o samochodzie Corvette C3 Stingray - kolekcjonerskim rarytasie. Choć od jego stworzenia minęło ponad 40 lat nadal zadziwia nowoczesną stylistyką i świetnymi osiągami.

Pierwszy egzemplarz Corvette miał swoją premierę w 1953 roku. Jednak prawdziwa rewolucja nastąpiła w 1965 roku. Bob Mitchell, główny projektant General Motors stworzył prototyp nazwany na cześć najszybszego na świecie rekina - Mako Shark II. W 1968 roku zadebiutowała oficjalnie trzecia generacja tego auta, które z miejsca zyskało rzesze wielbicieli. W latach 70 - tych było to auto szybsze i o lepszych właściwościach jezdnych, niż Porsche 924 czy Pontiac Firebird Trans Am. Tak narodziła się kolejna motoryzacyjna legenda, która ma swoja kontynuację do dziś, bowiem od pół wieku Corvette, to jeden z najlepiej sprzedających się samochodów w Stanach Zjednoczonych.

Patrząc na auto ciężko uwierzyć, że zostało zaprojektowane ponad 40 lat temu. Nadwozie to agresywne biegnące linie doskonale oddające jego sportowy charakter. Wnętrze jest proste i ascetyczne do bólu. Dwa miejsca kierowcy wyposażono w prosty i funkcjonalny panel sterowania. Jest ciasno, czyli tak jak powinno być w rasowym, sportowym aucie. Corvette zadziwia nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi - znajdziemy tu klimatyzacje, czy wspomaganie kierownicy. Nowatorskim i bardzo praktycznym rozwiązaniem jest ściągany twardy dach –targa. W mieście manewrowanie jest nieco utrudnione. Auto projektowane było w Ameryce gdzie dominują większe przestrzenie. Z kolei w długich trasach jest niesłychanie komfortowe, przy otwartym dachu jazdą nim to prawdziwa frajda.

Jedno z pytań, których się nie zadaje a mimo to wiele osób pyta, brzmi "ile pali Corvette C3?".

Umówmy się na początku, że nie istnieje coś takiego jak ekonomia spalania, jeśli chodzi o 5,7-litrowe V8. Corvette spali tyle ile się do niej wleje a w praktyce spalanie wychodzi podobnie jak w załadowanej do pełna, dwudziestotonowej ciężarówce.

Pofilozofowaliśmy trochę, ale dla tych co koniecznie muszą znać odpowiedź trochę danych. Ile paliwa zużywa Corvette?

Zależnie od stylu jazdy zużycie paliwa wynosi między 25 a 30 litrów na 100km. Chociaż są tacy, którzy po nieznacznych modyfikacjach, typu gaźnik Holley, w silniku big block, uzyskują zużycie między 28 a 35 litrów na 100km. Tak więc jeśli ktoś chce mieć auto ekonomiczne, niech nie kupuje Vette trzeciej generacji. Jest to samochód, w którym ekonomię posiadania liczy się w uśmiechach zadowolenia na 100km, nie w litrach zużytego paliwa.
Corvette C3 Stingray
rok prod:1974
pojemność silnika: 5,7, V8
Źródło: http://www.prestizszczecin.pl/magazyn/35/motoryzacja/czym-jezdze-amerykanska-legenda
http://corvettec3.blog.interia.pl




-------------------------------