Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Szukaj w artykułach

Kategorie artykułów

Słownik

Reklama

Dołącz do nas

Newsletter

Tagi:

Wyprawka amatora do świata fotografii ślubnej

2012-12-05 18:14:53

Każdy może być fotografować śluby, ale czy każdy może być fotografem ślubnym? Czy wystarczy sam zmysł i kilka praktyka na rodzinie ewentualnie zachodach słońca by można zaczynać pracę w tak trudnym zawodzie?

Z pewnością konkurencja w obecnych czasach jest ogromna, głównie poprzez możliwość otworzenia działalności gospodarczej i dofinansowań europejskich na rozwój i zakup sprzętu. Często jednak z przyczyn ekonomicznych i ograniczonych funduszy wyposażenie amatora stawiającego pierwsze kroki w zawodzie, jest niskiej jakości, co przekłada się, niestety, na jakość zdjęć. Zatem podstawą działań jest dobry jakościowo sprzęt.

Opierając się na opinii profesjonalistów najlepszym aparatem do tego rodzaju zdjęć puszka pełno-klatkowa o wielkości matrycy odpowiadającej wielkości klatki filmu małoobrazkowego. Tutaj prym wiodą takie firmy jak Canon i Nikon. Przy używaniu jasnych obiektywów stałoogniskowych, ciemniejszych zoomów lampa błyskowa pozwala pracować w bardzo różnorodnych i zmieniających się warunkach oświetleniowych oraz bardzo szybkiego i dynamicznego wesela.

Profesjonalny fotograf zaopatrzony jest w co najmniej dwa aparaty w pełni wyposażone. Czasami jeden z nich jest traktowany jedynie jako zapas ale są i tacy, którzy pracują równolegle dwoma aparatami, a spowodowane jest to wykorzystywaniem innych obiektywów i ich możliwości w zależności od sytuacji. Prawdziwy fotograf od lat doskonalący swój fach ma też swoje ulubione obiektywy. Jasne obiektywy stało-ogniskowe dają możliwość pracy w trudnych warunkach oświetleniowych bez użycia lampy błyskowej co w efekcie daje nam pięknie rozmyty drugie plan w zastanym świetle. Obiektywy zmiennoogniskowe różnią się zasadniczo ceną która jest znacznie niższa od wyżej wymienionych. Ryzykujemy tym, że zdjęcia wykonane w ciemnych pomieszczeniach będą złej jakości, odbiegające od założeń. Dla uzyskania efektów specjalnych warto zaopatrzyć się w obiektyw zwany. „rybim okiem” ( fisheye) o ogniskowej ok. 15 mm, który tworzy fantazyjne wyoblenia i krzywizny obrazu.




-------------------------------