Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Szukaj w artykułach

Kategorie artykułów

Słownik

Reklama

Dołącz do nas

Newsletter

Tagi:

Jak wybrać idealne miejsca na konferencje?

2009-08-20 17:12:50

Konferencje powszechnie kojarzą się z prestiżowym spotkaniem osób liczących się w danej branży. Fakt ten nie dziwi, jeśli weźmie się pod uwagę główne typy konferencji, a mianowicie konferencje biznesowe, konferencje polityczne, czy też konferencje naukowe. Zgromadzenie biznesmenów, lekarzy, naukowców albo polityków wysokiego szczebla i obecność gości, cieszących się uznaniem w konkretnej dziedzinie sprawiają, że konferencje zawsze przybierają charakter wydarzenia elitarnego. Z drugiej strony jednak, stereotypowo postrzegane konferencje bardzo odbiegają od ich rzeczywistego wyglądu. Pierwsze skojarzenie przywodzi na myśl wielogodzinne przesiadywanie w sali konferencyjnej ? i tylko tyle, bez żadnych dodatkowych wydarzeń czy atrakcji. Nic bardziej mylnego. Konferencje nie stanowią bowiem wyłącznie serii wystąpień, choć są one oczywiście głównym punktem zjazdów i decydują o ich wartości merytorycznej. Ośrodki, które zajmują się organizacją konferencji, na różne sposoby starają się uatrakcyjnić uczestnikom czas wolny. Zmieniają się również same sale konferencyjne: dziś nie jesteśmy w stanie wyobrazić ich sobie bez zaawansowanego sprzętu i multimediów, które poprawiają jakość przekazu.

Klimat konferencji zależy w dużym topniu od miejsca, w którym się ona odbywa. Wybór jest bardzo szeroki – postaramy się podpowiedzieć Czytelnikom, w jaki sposób lokalizacja ośrodka, w którym urządzamy konferencje, wpływa na klimat samego zjazdu.

 

Konferencje tradycyjnie kojarzą się z hotelami. W tym wypadku na odbiór konferencji przez jej uczestników wpływa renoma danego hotelu. Luksusowe obiekty o ustalonej opinii, słynące od lat z wysokiego poziomu obsługi, podnoszą prestiż sympozjum. Oczywiście, wśród obiektów godnych polecenia trafiają się również te niemal legendarne, istniejące od wielu lat i odwiedzane przez słynnych gości.

 

Obok hoteli warto wymienić również ośrodki wypoczynkowe: Spa &Wellness. Konferencje w takich obiektach stają się atrakcyjne dla uczestników ze względu na możliwość skorzystania z dobrodziejstw uzdrowiska. Zabiegi odnowy biologicznej, zabiegi relaksacyjne i inne uprzyjemniają pobyt i poprawiają atmosferę sympozjów. Po wysłuchaniu wystąpień przewidzianych w programie, osoby przyjeżdżające na konferencje mogą się odprężyć i zebrać siły do aktywnego uczestniczenia w dalszej części zjazdu. Dzięki temu konferencje nie są męczące, ponieważ nawet po dniu wypełnionym spotkaniami i odczytami, ich uczestnicy mogą się zrelaksować pod okiem specjalistów od wypoczynku.

 

A co powiedzą Państwo na konferencje w salach wykładowych na wyższej uczelni? Takie obiekty również doskonale sprawdzają się w przypadku sympozjów, ponieważ są stworzone specjalnie z myślą o dużym audytorium. Od początku uwzględnia się w ich projekcie odpowiednią akustykę i nagłośnienie, aby wszyscy słuchacze mieli jednakowo dobre warunki udziału w odczytach. Konferencje także wymagają zaawansowanego sprzętu audiowizualnego, pozwalającego na wygodną prezentację danych. Sale wykładowe, przystosowane do przedstawiania materiałów ilustrujących wykłady, muszą zachowywać zatem standardy takie, jak sale konferencyjne. Dodatkowo, renoma uczelni wyższej jako ośrodka naukowego, wspiera konferencje swoim prestiżem.

 

Jeżeli nasi Czytelnicy spojrzą na spis obiektów według ich kategorii w menu strony e- konferencje.pl, zauważą tam również miejsca dość nietypowe jak na konferencje. Jednak każda z tych kategorii obiektów ma cechy, które sprawiają, że staje się ciekawym miejscem do organizacji zjazdów lub sympozjów. Konferencje można przecież organizować również w obiektach kinowych lub teatralnych, w specjalnie przygotowanych salach udostępnianych przez muzea, a także w pięknie odrestaurowanych zamkach lub pałacach.

 

Dlaczego zwracamy uwagę na to, w jak różnorodnych obiektach organizuje się obecnie konferencje? Ponieważ zjawisko takie świadczy o tym, jak zmieniają się same konferencje. Ich uczestnicy oczekują czegoś więcej, niż tylko udziału w odczytach. Bardzo ważna jest dziś odpowiednia oprawa i atmosfera. Konferencje są przecież produktem – a każdy produkt, który chce zaistnieć na rynku, wymaga dobrej reklamy. Miejsca, w których organizujemy konferencje, wpływają zatem nie tylko na komfort uczestników, ale także na medialny wizerunek całego wydarzenia.