Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Szukaj w artykułach

Kategorie artykułów

Słownik

Reklama

Dołącz do nas

Newsletter

Tagi:

Event manager czyli organizator imprez ? kim jest i jak nim zostać?

2023-03-28 10:14:42

Branża rozrywkowa rozwija się pełną parą ? nic dziwnego, że z roku na rok przyciąga coraz to więcej osób zainteresowanych ciekawą, pełną wyzwań pracą, umożliwiającą nie tylko poznanie mnóstwa nowych ludzi, ale również przeżycia wspaniałej, inspirującej przygody!

Organizatorzy imprez byli, są i będą potrzebni – każdego roku wielu z nas świętuje przecież ważne dla siebie wydarzenia, organizuje koncerty, wystawy, spotkania na większą skalę, festiwale. To właśnie organizacja imprez różnego typu umożliwia nam dostarczenie sobie porządnej dawki pozytywnej energii i dobrej zabawy – która może stać się rewelacyjnym wspomnieniem na całe życie! Jednak punkt widzenia imprezy mocno różni się od perspektywy organizatora – który jest odpowiedzialny za cały szereg aspektów związanych z eventem. Co warto wiedzieć o pracy w organizacji eventów? Podpowiadamy!

Kim jest i czym zajmuje się event manager?

Organizator eventów, nazywany także „event managerem” to innymi słowy koordynator wydarzenia – pracujący na mniejszą (na przykład firmową) lub większą (międzynarodową) skalę. Zawód event managera może dotyczyć zarówno osoby odpowiedzialnej za planowanie wyjazdów integracyjnych w danym przedsiębiorstwie – jak i organizatora eventów danej placówki, fundacji czy zespołu muzycznego. Organizacja imprez to również odpowiedzialność za organizowanie tak zwanych „okolicznościówek” - czyli wesel, urodzin, ważnych rocznic czy popularnych w ostatnim czasie „gender reveal party” i „baby shower”. Niezależnie od pola działania organizatorzy eventów pełnią dokładnie tak samo ważną rolę jak manager w firmie – ustalają szczegóły z Klientem, doglądają, monitorują, zarządzają podległym zespołem, nierzadko naprawiają niedopatrzenia innych oraz koordynują cały proces organizacji imprezy. To właśnie event manager – delegując obowiązki na konkretne osoby - zajmuje się logistyką organizowanego przedsięwzięcia – dbając o to, aby efekt finalny w pełni zadowolił Klienta. Przy czym, organizacja eventów może stać się o wiele prostsza i dochodowa, jeśli zautomatyzujemy proces sprzedaży biletów przez system Ekobilet. Stworzenie strony wydarzenia nie zajmuje więcej niż 5 min, a innowacyjne narzędzia zapewnią Ci wszystko czego potrzebujesz do promocji eventu i sprawnej sprzedaży.

 

Event manager – jakie powinien posiadać cechy?

Organizowanie eventów wymaga konkretnych cech charakteru – na czele z organizacją, kreatywnością i doskonałą komunikacją. Trudno jest sobie wyobrazić introwertyka w roli event managera – prawdopodobnie osoba zamknięta w sobie, nie przepadająca za pracą z ludźmi, nie czerpiąca z niej pozytywnej energii wypaliłaby się już po kilku dniach pracy w organizacji eventów. Event manager nie tylko powinien lubić ludzi, być otwarty na ich pomysły i koncepcje, ale również sam czerpać inspiracje z najrozmaitszych rzeczy. Organizacja imprez – niezależnie od tego czy są to eventy na mniejszą czy większą skalę – wymaga z kolei dokładności, sumienności i uporządkowania wielu kwestii, dlatego tak ważne jest aby w pracy organizatora imprez połączyć nietuzinkowe spojrzenie na wiele spraw z umiejętnością zachowania zimnej krwi (szczególnie wtedy, gdy nie wszystko idzie po naszej myśli). Co więcej, organizator eventów – aby czerpać satysfakcję z codziennych zajęć – powinien posiadać naturalne cechy lidera (dokładnie te same predyspozycje, które wymagane są na stanowiskach managerskich). Mowa oczywiście o umiejętności zarządzania zespołem – delegowania obowiązków, motywowania pracowników, kontrolowania efektów ich pracy. Kto z całą pewnością nie sprawdzi się w roli event managera? Osoby, które patrzą na swoją pracę wyłącznie przez pryzmat korzyści materialnych i – co ważne – nie radzą sobie ze stresem. Doświadczony event manager wie, że – prócz comiesięcznej wypłaty – każdego dnia otrzymuje możliwość kreatywnej, wzbogacającej wewnętrznie pracy oraz poznawania nowych, ciekawych ludzi i... potrafi to docenić!

 

 

 

 

Jak zostać organizatorem imprez?

Aby zostać organizatorem imprez wystarczy zrobienie kursu – coś w tym jest, jednak samo szkolenie nie wystarczy, aby wykonywać swój zawód dobrze! Pierwszym krokiem jest określenie swoich predyspozycji – znacznie ważniejsze od dyplomu czy zaświadczenia o ukończeniu szkolenia jest to czy rzeczywiście odnajdziesz się w żywej, dynamicznej i pełnej wyzwań pracy. Już przy wyborze szkoły średniej można zaobserwować u siebie pewne preferencje – osoby, które ukończyły kierunki takie jak technik reklamy czy klasę medialną w liceum prawdopodobnie odnajdą się na zawodowej drodze event managera! Wybierając kurs na organizatora imprez – warto zwrócić uwagę na jego formę (stacjonarną lub online), zakres zajęć oraz – co istotne – możliwość odbycia praktyk czy stażu. To właśnie zdobywanie cennego doświadczenia zawodowego może okazać się kluczowe – na szczęście podczas organizacji wielu koncertów czy festiwali można zdobyć doświadczenie pełniąc funkcję wolontariusza. Po ukończeniu kursu oraz zdobyciu pierwszych doświadczeń – warto aplikować na stanowiska asystenckie. Wielu event managerów na pewnym etapie swojej kariery decyduje się otworzyć własną działalność gospodarczą – rozpoczynając pracę „na własny rachunek”, dzięki czemu mogą zostać zatrudnieni między innymi w korporacjach w oparciu o tak zwany „kontrakt”. Jeśli w Twojej rodzinie lub gronie znajomych jest już organizator bądź organizatorka imprez – warto podpytać bliską Ci osobę o to jak stawiać pierwsze kroki w branży. Być może cenne porady z ust kogoś zaufanego sprawią, że łatwiej będzie Ci rozwinąć skrzydła w branży eventowej – im więcej życzliwych nam osób wokół, tym więcej motywacji do dalszego rozwoju!

Event manager – jakie są zarobki?

Zarobki organizatorów imprez – podobnie jak w innych branżach – zależą od wielu czynników. Pierwszym z nich jest oczywiście zdobyte doświadczenie – innego wynagrodzenia może się spodziewać event manager pracujący w organizacji imprez 10 lat, innego – osoba, która ledwo co ukończyła szkolenie. Pamiętajmy jednak, że doświadczenie będziemy zdobywać przez lata pracy – a co za tym idzie, nasze zarobki będą rosnąć! Comiesięczna wypłata zależna jest też od formy zatrudnienia, a przede wszystkim konkretnej firmy, z którą nawiązujemy współpracę. Nie da się ukryć, że w dalszym ciągu to właśnie firmy i korporacje zagraniczne oferują najciekawsze wynagrodzenia – jednak polskie przedsiębiorstwa wcale nie odstają bardzo mocno! I choć mediana na stanowisku organizatora imprez wynosi 6290 zł brutto – nie warto się tym sugerować. Twoje zarobki na stanowisku organizatora będą zależne od tego na jaką skalę działasz – jeśli zdecydujesz się specjalizować w mniejszych imprezach okolicznościowych prawdopodobnie zarobisz nieco mniej od osoby, która współpracuje przy tworzeniu najważniejszych koncertów plenerowych. Ciekawą propozycją może być też praca jako organizator imprez firmowych – a więc pełnienie roli osoby organizaującej wyjazdy integracyjne, wystawne bale czy niewielkie spendy w danym przedsiębiorstwie. Niezależnie od decyzji – miej na uwadze, że zarobki to zaledwie jedna w wielu zalet pracy organizatora, a Twoja codzienność w nowym zawodzie może przynieść całe mnóstwo pozytywnej energii i satysfakcji już od pierwszego dnia!

Zawód organizatora imprez przyciąga coraz to więcej osób zainteresowanych pracą z ludźmi – zachęcając możliwością poznania celebrytów, częstymi podróżami, a przede wszystkim... realnym wpływem na efekt finalny! Jeśli zastanawiasz się nad obraniem tej dynamicznej drogi – zadbaj o profesjonalne przygotowanie się do zawodu. Życzymy powodzenia!




-------------------------------