Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Szukaj w artykułach

Kategorie artykułów

Słownik

Reklama

Dołącz do nas

Newsletter

Tagi:

Zielony odcień eventów

2009-09-29 14:25:04

Podczas targów TT Warsaw 2009 - Monika Krusiewicz - prezes Stowarzyszenia Branży Eventowej poprowadziła wykład pt.: Zielony odcień eventów czyli jak organizować ekologiczne eventy?

Podczas targów TT Warsaw 2009 - Monika Krusiewicz – prezes Stowarzyszenia Branży Eventowej poprowadziła wykład pt.: Zielony odcień eventów czyli jak organizować ekologiczne eventy?

W wielu regionach świata brakuje wody pitnej

Zwiększa się powierzchnia pustyń

Wycinane są lasy tropikalne

Gleby uprawne stają się jałowe

Zmniejszają się populacje ryb w oceanach i zagrożone jest przetrwanie wielu gatunków zwierząt

Topnieją lodowce i wieczna zmarzlina na dalekiej północy: na Syberii, w Kanadzie i na Alasce na skutek czego uwalniają się ogromne ilości metanu

Do topnienia lodu na dalekiej północy przyczyniają się także ludzie w Polsce spalając węgiel, gaz czy ropę, na skutek czego powstaje więcej gazów cieplarnianych. Już wiele lat temu przekroczyliśmy bezpieczny dla klimatu poziom stężenia dwutlenku węgla, jakim jest 350 ppm (cząsteczek na milion) i dziś stężenie CO2 w powietrzu to ok. 387 ppm

Wzrasta liczba ludności. Za kila lat populacja ludzi przekroczy 7 miliardów, a zaledwie kilkanaście lat później może dojść do 8 miliardów (kraje rozwijające się – Afryka, Azja , Ameryka Południowa)

Częstsze powodzie i susze powodowane przez rosnącą temperaturę na Ziemi, podnoszący się poziom morza, dalsza erozja gleb uprawnych mogą spowodować upadek całych krajów i doprowadzić do wielkich migracji ludności

 

Wpływ eventów na środowisko naturalne i lokalną społeczność

 

Przeloty samolotem są źródłem największych emisji dwutlenku węgla, albowiem zużywają one po prostu największe ilości paliwa.

Drugim źródłem emisji dwutlenku węgla jest zużywanie prądu w trakcie samego spotkania oraz ogrzewanie.

Zużycie papieru.

Zużycie wody.

Produkcja dużej ilości odpadów (śmieci , odpady organiczne).

Pochodzenie żywności (skąd pochodzi, gdzie była uprawiana).

Co to jest Green Event?

 

Green Events (zielone imprezy, spotkania) to wydarzenia organizowane w sposób zrównoważony, z uwzględnieniem wpływu na środowisko naturalne.

 

Zasady organizacji zielonych eventów wg normy BS 8901( British Standard Institute)

 

Organizowane w hotelach dbających o ochronę środowiska

Zdrowe , naturalne jedzenie oparte na naturalnych składnikach i lokalnych produktach

Produkty Fair Trade (Sprawiedliwy Handel)

Ograniczenie zużycia papieru i tworzyw sztucznych

Jak najmniejsza produkcja śmieci przed, w czasie i po evencie

Wykorzystanie ekologicznych produktów podczas eventów tj. naczynia z otrąb czy papier wytwarzany z makulatury

Organizacja imprez niedaleko siedziby firmy , co zmniejsza emisję spalin

Wykorzystanie nowoczesnych technologii m.in. transmisje online.

Dbałość o lokalną społeczność

Organizacja evetów w oparciu społeczną odpowiedzialność biznesu (CSR) oraz wolontariat pracowniczy

 

Przykłady Green Eventów

 

Event dla branży teleinformatycznej

 

Miejsce: Hotel Windsor, Jachranka

Zaproszenia oraz materiały konferencyjne: elektroniczne

Catering: bufert oparty o zdrowe, produkty, warzywa owoce

Sposób serwowania: talerze z otrąb pszennych

Gadżety dla uczestników: długopisy z mączki kukurydzianej, torby lniane, drzewka boisai

Atrakcje: recyklingowe warsztaty muzyczne

 

Rajd kropelka

 

Miejsce: Hotel Amax Mikołajki

Zaproszenia dla uczestników: elektroniczne

Catering: shusi

Atrakcje : Eco driving (jazda ekonomiczna)

 

Eko-plener malarski

 

Po okiem artysty-malarza uczestnicy malują pejzaże inspirowane otaczającą przyrodą.

 

Korzyści działań ekologicznych i CSR

 

budowanie pozytywnego wizerunku firmy,

uwiarygodnienie misji firmy w oczach klientów,

pozyskanie (utrwalenie) zaufania i lojalności obecnych i potencjalnych klientów,

pozyskanie przychylności społeczności lokalnej,

zwiększenie zainteresowania inwestorów,

wzrost zadowolenia i satysfakcji pracowników,

wzrost identyfikacji pracowników z firmą oraz zwiększenie ich lojalności.


Prezentację przygotowała Monika Krusiewicz, Prezes Stowarzyszenia Branży Eventowej, PRimavera PR&Events.


Źródło: eventspace.pl