Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Szukaj w artykułach

Kategorie artykułów

Słownik

Reklama

Dołącz do nas

Newsletter

Tagi:

Art eventy

2010-01-11 11:31:01

Organizatorzy imprez w walce o klienta prześcigają się w poszukiwaniu nietuzinkowych rozwiązań, za pomocą których mogliby wyróżnić się na tle innych firm. Z całego okazałego wachlarza eventów wyłaniają się art eventy, za którymi przemawia często wysublimowany przekaz z jednej strony, z drugiej zaś ekskluzywność imprezy.

Organizatorzy, którzy zajmują się przygotowywaniem art eventów ze względu na charakter tych imprez korzystają z pomocy artystów, którzy reprezentują szeroki zakres zdolności i umiejętności oraz mają na siebie ciekawy pomysł. Wszystko z uwagi na to, że plan działania agencji artystycznych, które w głównej mierze zajmują się przygotowaniem art eventów, skupia się na różnorodnych imprezach: artystycznych (eventach, targach, akcjach promocyjnych, recitalach, kabaretach, rewiach, musicalach, show kulinarnych, widowiskach estradowych itd.), terenowych (imprezach scenariuszowych, tematycznych, imprezach indiańskich, kinie akcji z kaskaderami itd.), imprezach dla dzieci (przedstawieniach, bajkach, balach dla dzieci, zabawach edukacyjnych itd.), akcjach promocyjnych (własne projekty, produkcja, zespół i dystrybucja). Może to być występ znanego artysty lub spotkanie z nim, popisy iluzjonistyczne, pobyt w galerii sztuki oraz występy teatralne. Wybór atrakcji uzależniony jest od aktualnej mody, rodzaju przedsiębiorstwa, branży, którą się ono zajmuje, wielkości grupy, wieku uczestników, ich doświadczenia w podobnych imprezach, kondycji, celu, jaki chce się osiągnąć, a coraz częściej także od płci.

Ograniczeniem jest tylko ludzka wyobraźnia. Powierzając przygotowanie eventu artystycznego osobom o nieskrępowanej niczym kreatywności można mieć pewność nie tylko porażających walorów estetycznych, ale i wyjątkowości.

Agencje artystyczne otwarte są na różnorodną współpracę. Przedstawiają gotowe pomysły na art venty, ale wsłuchane są także w klienta i jego oczekiwania co do efektu końcowego. Potrafią więc przygotować oryginalne scenariusze dla klientów indywidualnych, bazując na ich wizji. Jednakże nawet w tym ostatnim wypadku, a może zwłaszcza, kreatywni, wszechstronni ludzie, którzy nie boją się wyzwań, są dyspozycyjni i gotowi pracować w nienormowanym czasie pracy są niezbędni. Ważne jest, by były to kolorowe, wyraziste osobowości, które z pewnością będą potrafiły wiele wnieść do zespołu. Tego z pewnością nie można odmówić artystom. Podobnie jak często egocentryzmu.

Oczywiście najistotniejsze są talent, dobry warsztat, cierpliwość i pracowitość. Agencje artystyczne bywają wymagające w stosunku do swoich pracowników. Z tego względu, że chcą, by przygotowywane przez nie pokazy odznaczały się wysokim poziomem profesjonalności. Tancerze, aktorzy, muzycy, komicy wszyscy ciężko pracują nad rozwijaniem swoich umiejętności pod okiem specjalistów, by olśniewać zgromadzoną publiczność kunsztem swojej sztuki. Biorąc pod uwagę fakt, że agencje niejednokrotnie podejmują się organizacji nietypowych eventów np. pokazy mody, wernisaże, recitale, pokaz sztucznych ogni albo pokazy ewolucji na rolkach na specjalnej rampie, które bez wątpienia poszerzają spektrum ich działalności i zmuszają do zaangażowania nowych specjalistów, wymagają tym samym żmudnych ćwiczeń i dostosowania się do wymogów instruktora oraz wizji scenarzysty.

Ograniczeniem jest tylko ludzka wyobraźnia. Powierzając przygotowanie eventu artystycznego osobom o nieskrępowanej niczym kreatywności można mieć pewność nie tylko porażających walorów estetycznych, ale i wyjątkowości.

Można zaryzykować stwierdzenie, że nie ma ograniczeń co do odbiorców art eventów. Impreza artystyczna stanowić może urozmaicenie spotkania motywacyjnego bądź integracyjnego dla zespołu pracowników. Szeroko rozumiane imprezy firmowe pozwalają na odreagowanie codziennych stresów oraz pomagają wyzwolić naturalne emocje. Są także źródłem porządnej dawki dobrego humoru oraz pozwalają oderwać się od obowiązków zawodowych i naładować akumulatory przed kolejnymi wyzwaniami. Oprócz tego dają ogromne możliwości poznania siebie i współuczestników. Pomagają też rozwinąć odpowiedzialność, kreatywność oraz wpłynąć na większe zaangażowanie w wykonywane obowiązki służbowe. Sprzyja temu bez wątpienia przygoda, podczas której łamane są wszelkie bariery interpersonalne i budowane są prawdziwe więzi.

Eventy artystyczne można także przygotować z myślą o odbiorcy zewnętrznym tj. przez firmę dla potencjalnych klientów. Powszechnie stosowane jest połączenie tej formy z akcjami społecznościowymi np. akcje adopcyjne zwierząt bądź ich humanitarnego traktowania. Wówczas impreza rozgrywa się w centralnym punkcie miasta, na oczach przechodniów, a przygotowany scenariusz ma na celu zainteresować wielu potencjalnych odbiorców i sprawić tym samym, że otworzą się oni nie tylko na proponowaną wysublimowaną formę rozrywki, ale i tematykę, którą pragnie szerzyć organizator. Dodatkowo można wykorzystać ten moment na rozdanie zgromadzonym ulotek lub innych gadżetów związanych z akcją oraz na rozmowę z zainteresowanymi zgłębieniem zagadnienia.

Wiele przedsiębiorstw decyduje się na powielanie schematów imprez z myślą o szerszym gronie odbiorców. Jednakże na tle innych firmy mogą wypaść nieco blado. Warto więc zainteresować się możliwościami jakie daje niekończący się sektor kultury i czerpać z niego inspiracje.

 

PF