Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Szukaj w artykułach

Kategorie artykułów

Słownik

Reklama

Dołącz do nas

Newsletter

Tagi:

Imprezy masowe

2010-01-14 11:38:47

W Polsce nie można narzekać na brak masowych imprez muzyczno-kulturalnych. Ze względu na duże ich zróżnicowanie, każdy z pewnością znajdzie takie wydarzenie, które odpowiadać będzie idealnie jego gustom. Nie sposób ich przegapić, gdyż większość z nich organizowanych jest z ogromnym rozmachem.

HEINEKEN OPEN’AIR FESTIVAL

To impreza stricte muzyczna, która znana jest w kręgu młodych ludzi, przede wszystkim studentów. Rokrocznie ściąga do Polski fanów europejskiego brzmienia. Jego pierwsza edycja miała miejsce w Warszawie w 2002 roku. Kolejne, zdaje się, na dobre zadomowiły się w Gdyni. Festiwal z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością ze względu na śmietankę gwiazd międzynarodowych i polskich, które w ciągu trwającego kilka dni muzycznego święta królują na kilku scenach. Dotąd organizatorzy Heineken Open’air Festival gościli m.in.: Chemical Brothers, Cypress Hill, Pink, Massive Attack, Snoop Dog, Faithless, Fatboy Slim, Lauryn Hill, Placebo, Manu Chao, Sigur Ros, Roger Sanchez, The Roots, The Car Is on Fire, Muse, Bjőrk, Jay-Z, Erykah Badu, Sex Pistols, Gentleman And The East Band, Gaba Kulka, Kings Of Leon, Arctic Monkeys, The Prodigy, Moby, Duffy, Gosip, Maria Peszek, Pati Yang, Szelest Spadających Papierków, . Z roku na rok zainteresowanie festiwalem rosło tak bardzo, że z uwagi na to zwiększono nie tylko ilość scen, na których koncertują artyści z dwóch do ośmiu scen.

W tym roku udział w Heineken Open’air Festival zapowiedział Pearl Jam, który po raz pierwszy wystąpi na „zielonej scenie”.

Zaciekawienie wydarzeniem prezentują także fotografowie, którzy przyjeżdżają rokrocznie fotografować nie tylko światowe gwiazdy, ale przede wszystkim wspaniałą publiczność, jej modę, fryzury, sposób bycia. Wielu dziennikarzy stara się także uchwycić to zjawisko społeczno-kulturowe, którego nie sposób określić tylko mianem muzycznego. Od 2006 na festiwalu mogą zaprezentować się wybrane organizacje pozarządowe (Strefa NGO). Patronat medialny objęło dotąd ok. 400 mediów z Polski i ze świata, wśród nich: Trójka, Gazeta Wyborcza, Onet, MTV, Cinema City, TVP2.

Na stronie opener.pl organizator informuje, że festiwal został doceniony wieloma nagrodami m.in.: Sztorm Sztormów 2007, 2008; Sztorm Roku 2005, 2006, 2008 (Gazeta Wyborcza), Nocne Marki 2005, 2006 (Aktivist); Machinery 2006 (Machina); Effie 2006, 2007; As Empiku 2006 w kategorii Wydarzenie Roku; Wydarzenie Kulturalne roku 2007, 2008 – słuchaczy Trójkowego Domu Kultury; Miazga 2007 (PULP); I miejsce w kategorii Impreza w ramach konkursu na najlepszą promocję turystyki województwa pomorskiego w 2007 r.; nagroda Press za najlepszy event roku w Top Eventy 2007; skrzydła trójmiasta 2008, nagrody OOH! AWARDS 2009 w kategorii: FIRMA ROKU – Eventy; nominację do prestiżowej nagrody Best European Festival Award. Dodatkowo festiwal został uznany za jeden z najlepszych 20 festiwali w Europie przez prestiżowy dziennik The Times.

Na stronie internetowej: alterart.pl/shop/sklep.php dostępne są już bilety na festiwal:

Do 15 stycznia

Karnet 3 dni (2.3.4.07.2010) – 260zł

Karnet 4 dni (1.2.3.4.07.2010) – 320zł

Karnet 3 dni z polem namiotowym (2.3.4.07.2010) – 300zł

Karnet 4 dni z polem namiotowym (1.2.3.4.07.2010) – 360zł

Od 16 stycznia

Karnet 3 dni (2.3.4.07.2010) – 290zł

Karnet 4 dni (1.2.3.4.07.2010) 350zł

Karnet 3 dni z polem namiotowym (2.3.4.07.2010) – 330zł

Karnet 4 dni z polem namiotowym (1.2.3.4.07.2010) – 390zł

Bilety jednodniowe będzie można zakupić już po 16 stycznia płacąc 155zł/dzień.

KRAJOWY FESTIWAL PIOSENKI POLSKIEJ W OPOLU

Począwszy od 1963 roku organizowany jest KFPP w Opolu z inicjatywy dziennikarzy Mateusza Święcickiego i Jerzego Grygolunasa oraz gospodarza Opola Karola Musioła. Wyjątkiem był rok 1982 z powodu wprowadzenia stanu wojennego.

Każdego roku w Opolu organizowany jest przegląd osiągnięć minionego sezonu (koncert Superjedynek), prezentacja utworów premierowych (koncert Premiery), konkurs debiutów estradowych (koncert Debiuty) oraz przegląd kabaretów (Kabareton).

W Opolu w 2010 w Kabaretonie zaprezentują się: Grzegorz Halama, Jacek Ziobro, Kabaret Nowaki, Kabaret Neo-Nówka. Bilety w kwocie 40zł można rezerwować na stronie: biletynakabarety.pl.

W minionym roku na opolskiej scenie zadebiutowali: Kasia Zaręba, Tercet Mocha, Kid A, Natalia Krakowiak, Aleksandra Jabłonka, Instytut, Mute, Ustronsky. Lata ubiegłe wylansowały m.in.: Natalię Lesz i zespół Pectus.

Podczas imprezy artyści walczą o nagrody:

  • Karolinka – nagroda imienia Anny Jantar za pierwsze miejsce w koncercie Debiutów

  • Grand Prix – nagroda imienia Karola Musiała za najlepszą premierową piosenkę

  • Kryształowy Kamerton – nagroda dla najlepszego autora/kompozytora

  • Superjedynka – nagroda przyznawana od 2000 roku w kategoriach m.in.: najlepszy wokalista/wokalistka, zespół, piosenka, teledysk, wydarzenie muzyczne, płyta pop/rock/ hip-hop/alternatywna

To wielkie wyróżnienie dla polskich artystów, którzy mogą zaprezentować się na opolskiej scenie. Dla wielu to drzwi do dalszej kariery. Dla publiczności z kolei to wspaniała forma rozrywki. Różnorodni artyści, którzy debiutowali w kolejnych edycjach, różnorodne gatunki muzyczne konkurujące ze sobą to gwarancja dobrej zabawy dla każdej nawet najbardziej wymagającej publiczności.

Dzięki obecności mediów KFPP w Opolu to jedna z najpopularniejszych imprez estradowych w Polsce.

COKE LIVE MUSIC FESTIVAL

To kolejny z letnich festiwali muzycznych, który organizowany jest na światową skalę począwszy od 2006 roku. To największe wydarzenie medialno-komercyjne, jakim może poszczycić się południe Polski – Kraków. Z roku na rok rozmach, z jakim jest organizowany festiwal, rośnie zarówno pod względem zainteresowania publiczności, jak i zaangażowania światowych gwiazd. Dla fanów różnych gatunków muzyki wystąpili już m.in.: Jay-Z, Shaggy, Vavamuffin, Rihanna, Akon, Faithless, Brainstorm, Maleo Reggae Rockers, Timbaland, Sean Paul, Missy Eliot, The Prodigy, Gentleman, 50 cent, The Killers, Nas, Coma.

Głównym sponsorem Coke Live Music Festival jest Coca-Cola Company. Impreza cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. W roku minionym przybyło aż 30 tys. słuchaczy.

Tegoroczna impreza przewidziana jest na 20 - 21 sierpnia. Jeszcze nie wiadomo, jakie gwiazdy zaprezentują się na trzech scenach: Main Stage, Coke Stage, Burn Stage. Festiwal wspiera młode talenty muzyczne dając im możliwość zaprezentowania się na scenie obok gwiazd światowego formatu. W tym roku zaprezentuje się zespół laureat konkursu Coke Live Fresh Noise. Planuje się połączyć koncerty z eventem. Zmęczeni wrażeniami muzycznymi będą mogli zregenerować siły w specjalnie przygotowanym namiocie: Coke Clinic, gdzie można odpocząć i poddać ciało masażom.

Festiwal został nominowany do prestiżowej nagrody UK Festival Awards 2009 w kategorii Best Overseas Festival, czyli najlepszy festiwal odbywający się poza Wielką Brytanią – na kontynencie europejskim.

Bilety dostępne będą do sprzedaży od 16 stycznia za pośrednictwem serwisów ticketpro.pl lub livefestival.pl.

Karnet – 200zł

Karnet z polem namiotowym – 220zł

Bilet jednodniowy – 115zł/dzień

WIELKA ORKIESTRA ŚWIĄTECZNEJ POMOCY

Pierwszy Finał WOŚP datuje się na 3 stycznia 1993 roku. Uzbierane pieniądze przeznaczono wtedy na kardiochirurgię dziecięcą Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie. Początkowo myślano o jednorazowym happeningu, jednak sukces, jaki został odniesiony, sprawił, że akcja nabrała znaczenia ogólnopolskiego i powołano do życia Fundację. Zebrano wówczas kwotę w wysokości 1 535 440,68 USD.

Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy została zarejestrowana w Warszawie 2 marca 1993 roku z inicjatywy Jurka Owsiaka, Lidii Niedźwiedzkiej-Owsiak, Bohdana Maruszewskiego, Piotra Burczyńskiego, Pawła Januszewicza, Waltera Chełstowskiego i Beaty Bethke.

Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy jest największą pozarządową organizacją charytatywną w Polsce, która ratuje życie wyposażając publiczne szpitale dziecięce w wysoce specjalistyczny, nowoczesny sprzęt medyczny. Fundacja WOŚP kupuje sprzęt dla oddziałów kardiochirurgicznych, neonatologicznych, onkologicznych, nefrologicznych, a także młodszych i intensywnej terapii – czytamy na stronie Fundacji.

Poza zbiórką przygotowano dla ludzi o hojnych sercach wiele koncertów polskich gwiazd. Orkiestrę wsparli m.in.: Szymon Wydra, Arka Noego, Sydney Polak, Korozja, Spine, Delirium, Dupa Zbita, Krzyki, Prowizorka, Defekt Muzgó, Cała Góra Barwinków, Fusion F, Dominique Gatto, Audiofeels, Snowman, Big Fat Mama, Kasia Kowalska, Ewelina Flinta, Justyna Steczkowska, IRA. Muzycy deklarują, że popierają inicjatywę, z którą wyszedł Jurek Owsiak i potwierdzają to każdego roku koncertami na rzecz WOŚP.

Rokrocznie w akcję włącza się cały świat. Tegoroczną edycję WOŚP wsparli: Polski Kontyngent Wojskowy w Afganistanie, Paryż, Nowy York, Edynburg, Nottingham i Newcastle.

10 stycznia 2010 miał miejsce już XVIII Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Kwota, jaką udało się uzbierać w tym roku, nie jest jeszcze dokładnie znana, jednak na stronach WOŚP deklarowana kwota równa jest 36 118 272,00zł. Pieniądze zostaną przeznaczone, jak w ubiegłym roku, na rzecz dzieci z chorobami onkologicznymi, a ściślej na doposażenie klinik onkologicznych w sprzęt wysokospecjalistyczny.

Finał WOŚP każdego roku relacjonuje telewizja, a w akcje włącza się wiele portali internetowych m.in.: Nasza-klasa.pl Allegro.pl, Facebook.pl, MojaGeneracja.pl, Grono.net, MySpace.com, YouTube.com, Blip.pl. Partnerami Orkiestry w tym roku byli także: Gemius.com.pl, Atm.com.pl, Cisco.com, Topsolutions.pl, Ruchchorzow.com.pl i in.

Udział w imprezach, jakie przygotowuje każdego roku WOŚP, jest w większości bezpłatny. Niekiedy wymaga symbolicznej opłaty, która zasila konto Orkiestry.

Rosnące zainteresowanie publiczności oraz zaangażowanie gwiazd światowego formatu dowodzi temu, że Polska powoli zaczyna liczyć się na światowej scenie, a polscy fani lubiani są przez zagranicznych muzyków. Każdego roku tłumnie przyjeżdżają oni przy okazji festiwali, ale także na indywidualne koncerty. Michael Jackson tak ukochał Polskę, że planował uruchomienie tu parku rozrywki. Także U2, które koncertowało tutaj w 2009 roku, zamieściło na płycie dvd ujęcia z polskiego koncertu doceniając tym samym inicjatywę oraz kreatywność polskich fanów. Jednak nie tylko dzięki publiczności Polska odnosi sukcesy na festiwalowym polu. Bardzo wiele zależy i od organizacji imprezy masowej. Agencje trudniące się przygotowaniem różnorodnych koncertów i eventów w jednym każdego roku udowadniają, ze są w stanie wziąć na swoje barki jeszcze więcej i robią to z pasją. Tylko w takim wypadku przedsięwzięcia muzyczne mają szansę na powodzenie.

PF