Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Szukaj w artykułach

Kategorie artykułów

Słownik

 

Event marketing

Działalność polegająca na projektowaniu lub rozwijaniu działalności tematycznej, okazji, pokazu lub wystawy (takiej jak impreza sportowa, festiwal muzyczny, targi lub koncert) w celu promowania produktu, usługi lub organizacji.

 

Czym jest event marketing? Marketig wydarzeń.

Marketing wydarzeń to strategia promocyjna polegająca na bezpośrednim kontakcie firm i ich klientów podczas specjalnych wydarzeń, takich jak koncerty, targi i imprezy sportowe. Marki wykorzystują rozrywkowe wydarzenia marketingowe (takie jak pokazy, konkursy lub imprezy), aby dotrzeć do konsumentów poprzez bezpośrednie pobieranie próbek lub interaktywne działania. Praktyka działa, ponieważ angażuje konsumentów, gdy znajdują się w pozycji chętnej do uczestnictwa.

 

Strategie marketingu wydarzeń pozostawiają trwałe, skupione na marce wrażenie zabawy, przyciągając uwagę grupy ludzi, którzy są zebrani razem. Jeśli zostanie pomyślnie zrealizowany, marketing wydarzeń zapewni każdemu z nich doświadczenie, które rezonuje w ich umysłach.

Dołącz do nas

Newsletter

Tagi:

Event

2009-05-18 17:18:34

Event z języka angielskiego oznacza wydarzenie, zdarzenie. Dawniej określenie występujące w języku potocznym, używane w odniesieniu do wydarzenia związanego z muzyką/koncertami bądź grami zespołowymi. Określenie event zostało zaczerpnięte z kultury zachodniej w 2004 roku.

Event - wydarzenie, impreza, koncert, festyn itp...

 

 

Eventy podzielić można o na dwie podstawowe grupy. Wewnętrzne, w czasie których kierownictwo firmy przekazuje istotne informacje lub motywuje swoich pracowników, oraz zewnętrzne, gdzie komunikat skierowany jest do klientów ostatecznych. Eventy coraz częściej z powodzeniem wykorzystywane są jako element prowadzonych kampanii.

 

 

Eventy dają możliwość bezpośredniego kontaktu przedstawicieli grupy docelowej z marką. I to jest ich główna przewaga nad innymi formami komunikacji.  Eventy wykorzystują elementy kultury masowej, która jest w ścisłym związku z aktualnymi trendami.

 

 

 

Czym jest event?

Event jest niczym innym jak formą wydarzenia. Ogólnie event można opisać jako zgromadzenie grupy ludzi w celu świętowania, edukacji, marketingu lub zjazdu. Zdarzenia można klasyfikować na podstawie ich wielkości, rodzaju i kontekstu.

 

Co może być eventem? Event czym jest?

 

1) Wydarzenia społeczne / imprezy okolicznościowe / eventy rodzinne

Wydarzenia takie jak przyjęcie urodzinowe, wieczór panieński / kawalerski, dzień ukończenia studiów, wesele, rocznica, chrzciny, pogrzeb itp.

2) Wydarzenia edukacyjne i zawodowe

Wydarzenia takie jak targi edukacji, targi pracy, warsztaty, seminaria, szkolenia, debaty, konferencje itp.

3) Imprezy sportowe

Wydarzenia takie jak olimpiady, mistrzostwa świata, maratony, mecze itp.

4) Imprezy rozrywkowe

Imprezy, eventy takie jak koncerty muzyczne, targi, festiwale, pokazy mody, nagrody, wieczory gwiazd, pokazy itp.

5) Wydarzenia polityczne

Wydarzenia takie jak sympozjon polityczna, demonstracja, debata itp.

6) Imprezy firmowe

Imprezy, eventy typowo biznesowe MICE (spotkania, konferencje, wystawy), premiery produktów, pokazy drogowe, spotkania kupujących i innych.

7) Wydarzenia religijne

Wydarzenia takie jak festiwale religijne / targi, procesja religijna, itp.

8) Finansowanie zdarzeń związanych z gromadzeniem / przyczyną

Każde zdarzenie może zostać przekształcone w pozyskiwanie funduszy lub powodować powiązane zdarzenie, np. Aukcje.

 

 

 

 

 

Co to jest planowanie eventów?

Oto bardzo proste, ale prowokujące do myślenia pytanie – Czym jest planowanie imprez?


Definicja przemysłu - branży eventowej, organizacji imprez”

Planowanie wydarzeń to proces zarządzania projektem, takim jak spotkanie, konwencja, targi, ceremonia, budowanie zespołu, impreza lub konwencja. Planowanie eventów obejmuje budżetowanie, ustalanie terminów, wybieranie i rezerwowanie miejsc wydarzeń, uzyskiwanie pozwoleń, planowanie żywności, koordynowanie transportu, opracowywanie tematu, organizowanie działań, wybieranie mówców i przemówień, organizowanie sprzętu i obiektów, zarządzanie ryzykiem i opracowywanie planów awaryjnych.


Oficjalna definicja”

Planowanie wydarzeń polega na koordynacji każdego szczegółu spotkań i konwencji, od mówców i miejsc spotkań, po organizowanie materiałów drukowanych i sprzętu audiowizualnego.
Planowanie wydarzeń zaczyna się od określenia celu, który organizacja sponsorująca chce osiągnąć.

Planiści wybierają głośniki, atrakcje i treści oraz organizują program, aby przedstawić informacje organizacji w najbardziej efektywny sposób. Planiści spotkań są odpowiedzialni za wybieranie miejsc spotkań, potencjalnych uczestników i sposobów ich doprowadzenia na spotkanie.

 

 

 



Optymistyczny pogląd


Planowanie wydarzeń to energetyzująca sztuka choreografowania ludzi i działań w celu stworzenia pokazu, który tworzy wspomnienia z życia. Projektowanie i realizacja wydarzenia, bez względu na to, czy jest to spotkanie, impreza firmowa, zbiórka funduszy, targi czy jakiekolwiek inne wydarzenie, jest pod wieloma względami porównywalne z reżyserią występów na żywo. Dodatkowy bonus, dla tych, którzy lubią podróżować, zapewnia niesamowitą możliwość podróżowania do luksusowych hoteli, ciekawych nowych miejsc i spotkań z prelegentami i uczestnikami z całego świata. Wszystko to przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu autonomii i niezależności!



Opinia pesymisty


Planowanie wydarzeń to stresująca praca polegająca na planowaniu spotkań lub wydarzeń i może być bardzo wymagającym wyborem kariery. Planiści muszą wykonywać wiele zadań jednocześnie, napotykać wiele terminów i organizować działania wielu różnych grup ludzi. Planiści spotkań mogą być zmuszeni do intensywnych podróży, aby uczestniczyć w spotkaniach i odwiedzać potencjalne miejsca spotkań. Godziny pracy mogą być długie i nieregularne, a praca ponad 40 godzin tygodniowo jest dość powszechna, szczególnie w czasie poprzedzającym wydarzenie i kończącym się po wydarzeniu. Wreszcie przygotuj się na pewną aktywność fizyczną - długie godziny stania i chodzenia, noszenie pudeł z materiałami i to dopiero początek!



Wiele ciekawych miejsc na eventy na stronie - http://www.konferencyjne.pl/

 

Oto bardzo proste, ale prowokujące do myślenia pytanie – Czym jest planowanie imprez?

Definicja przemysłu”

Planowanie wydarzeń to proces zarządzania projektem, takim jak spotkanie, konwencja, targi, ceremonia, budowanie zespołu, impreza lub konwencja. Planowanie eventów obejmuje budżetowanie, ustalanie terminów, wybieranie i rezerwowanie miejsc wydarzeń, uzyskiwanie pozwoleń, planowanie żywności, koordynowanie transportu, opracowywanie tematu, organizowanie działań, wybieranie mówców i przemówień, organizowanie sprzętu i obiektów, zarządzanie ryzykiem i opracowywanie planów awaryjnych.


Oficjalna definicja”

Planowanie wydarzeń polega na koordynacji każdego szczegółu spotkań i konwencji, od mówców i miejsc spotkań, po organizowanie materiałów drukowanych i sprzętu audiowizualnego.
Planowanie wydarzeń zaczyna się od określenia celu, który organizacja sponsorująca chce osiągnąć.

Planiści wybierają głośniki, atrakcje i treści oraz organizują program, aby przedstawić informacje organizacji w najbardziej efektywny sposób. Planiści spotkań są odpowiedzialni za wybieranie miejsc spotkań, potencjalnych uczestników i sposobów ich doprowadzenia na spotkanie.



Optymistyczny pogląd

Planowanie wydarzeń to energetyzująca sztuka choreografowania ludzi i działań w celu stworzenia pokazu, który tworzy wspomnienia z życia. Projektowanie i realizacja wydarzenia, bez względu na to, czy jest to spotkanie, impreza firmowa, zbiórka funduszy, targi czy jakiekolwiek inne wydarzenie, jest pod wieloma względami porównywalne z reżyserią występów na żywo. Dodatkowy bonus, dla tych, którzy lubią podróżować, zapewnia niesamowitą możliwość podróżowania do luksusowych hoteli, ciekawych nowych miejsc i spotkań z prelegentami i uczestnikami z całego świata. Wszystko to przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu autonomii i niezależności!



Opinia pesymisty

Planowanie wydarzeń to stresująca praca polegająca na planowaniu spotkań lub wydarzeń i może być bardzo wymagającym wyborem kariery. Planiści muszą wykonywać wiele zadań jednocześnie, napotykać wiele terminów i organizować działania wielu różnych grup ludzi. Planiści spotkań mogą być zmuszeni do intensywnych podróży, aby uczestniczyć w spotkaniach i odwiedzać potencjalne miejsca spotkań. Godziny pracy mogą być długie i nieregularne, a praca ponad 40 godzin tygodniowo jest dość powszechna, szczególnie w czasie poprzedzającym wydarzenie i kończącym się po wydarzeniu. Wreszcie przygotuj się na pewną aktywność fizyczną - długie godziny stania i chodzenia, noszenie pudeł z materiałami i to dopiero początek!




-------------------------------