Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Szukaj w artykułach

Kategorie artykułów

Słownik

Reklama

Dołącz do nas

Newsletter

Tagi:

Targi

2010-02-03 09:45:15

Co dają targi? Udział w targach jest przedsięwzięciem bardzo kosztownym. Jednak wysiłek włożony w przygotowanie stoiska niesie ze sobą wiele korzyści. Targi są przede wszystkim źródłem informacji o rynku. To także dobra okazja ku temu, by prowadzić badania nad doskonaleniem ofert, wizerunkiem marki oraz relacjami z dostawcami.

Targi stanowią najstarszą z form komunikacji handlowej. Niezmiennie jednak, mimo ewolucji jaką przeszły, pozostają wyjątkowym narzędziem marketingowym. Posiadają wiele właściwych tylko sobie cech, które z pewnością docenić powinno wielu wystawiających i zwiedzających.

KORZYŚCI DLA WYSTAWCÓW

  • Bezpośredni kontakt z klientem

Bezpośredni kontakt z klientem, czyli komunikacja face to face, jest niezbędnym elementem każdej strategii marketingowej. Stanowi ona także istotę współczesnego biznesu. Umożliwia ona bezpośredni kontakt z klientem, który może zaowocować podjęciem współpracy, zakupem produktów lub po prostu lojalnością.

Istotnym zadaniem, jakie spoczywa na marketingu bezpośrednim, jest zbudowanie marki, jej świadomości oraz reputacji firmy. W tym czasie istnieje także możliwość zbioru podstawowych informacji na temat potencjalnych klientów, które są niezbędne podczas budowania skutecznych strategii marketingowych. Te swoiste badania pozwalają m.in.: na wysnucie wniosków dotyczących elementów marketingowych, które najbardziej motywują konsumentów do zakupu produktów konkretnej marki. Dodatkowo przedsiębiorcy uzyskują dostęp do raportów branżowych, wyszukują inwestorów oraz partnerów biznesowych, także międzynarodowych.

Strategia wykorzystywana jest już na świecie od ponad 80 lat. W Polsce stosuje się ją od 1995 roku.

  • Interaktywność

Dzięki targom przedsiębiorcy zyskują możliwość interaktywnego kontaktu z klientem. Jest to bez wątpienia siła tej imprezy. Decydując się na stoisko na targach tematycznych, można dotrzeć do wielu potencjalnych klientów. To doskonała okazja do nawiązania pierwszych kontaktów z nowymi klientami/kontrahentami szczególnie zainteresowanymi branżą. Targi ponadto umożliwiają odświeżenie kontaktów z klientami obecnymi oraz odnowienie ich z byłymi. Dają także okazję do przekonania ich o możliwościach firmy.

Targi stanowią ponadto okazję do dialogu oraz wymiany opinii.

Władysław Bohojło, współwłaściciel spółki Tent Grupa z Ignatek koło Białegostoku, która zajmuje się reklamą outdoorową, w wypowiedzi dla Gazety Prawnej do worka zalet płynących z uczestnictwa w targach dorzuca jeszcze swoje spostrzeżenia:

- Małe imprezy są dobre dla producentów drobnych gadżetów, np. długopisów. Dla spółki targi to okazja, by pokazać klientom, że nadal działa i produkuje. Na targach zawsze prezentujemy nowości. Nigdzie indziej w tak krótkim czasie nie poinformujemy o nich tak dużej liczby potencjalnych kontrahentów.

  • Wielopłaszczyznowość prezentacji produktów

Dzięki prezentacji na targach firma ma możliwość pełniejszego i precyzyjniejszego zaprezentowania się zainteresowanym. Nie ma ograniczeń czasowych, może poświęcić klientom tyle czasu, ile oni potrzebują, by przekonać się do produktów, usług i marki.

Dodatkowo, podczas targów, przedsiębiorca ma możliwość zaprezentowania się na wiele sposobów. Może to być nie tylko bezpośrednia rozmowa z klientami, ale także ekspozycja na miarę potrzeb i możliwości, bilbordy, bannery, reklama interaktywna, spektakularne prezentacje nowości, konferencje oraz szkolenia. Słowem – wszystko to, co będzie w stanie zmieścić w ramach swego stoiska.

Ważną informacją jest to, że wielu organizatorów targów do dyspozycji swoich klientów udostępniają fachową kadrę, która zapewnia pomoc w pełnej aranżacji targowego wystąpienia od budowy stoiska poprzez organizację prezentacji, na akcjach promocyjnych kończąc.

  • Warunkowy wpis do katalogu

Każdy z eksponentów ma obowiązek dokonania wpisu do katalogu targów, w których uczestniczył. Można ograniczyć się do podstawowego wpisu, bądź rozbudować go (często za dodatkową opłatą), umieszczając w nim dodatkowo np. opis działalności lub logotyp. Bez wątpienia jest to dodatkowa reklama, której siła jest niezmieniona nawet po zakończeniu targów. Warto więc w tym miejscu umieścić także dane kontaktowe do osoby, która podczas targów wyznaczona została do kontaktu z gośćmi.

Warto także dodać, że targi, a wraz z nimi wystawcy, koncentrują na sobie uwagę m.in. mediów, do których dyspozycji są katalogi z danymi teleadresowymi firm. Wysyłane są one także do organizacji lub wystawców, którzy nie mogli wziąć udziału w konferencjach odbywających się na targach. Otrzymują go także uczestnicy.

  • Moc radiowęzła

Podczas targów i innych imprez wystawienniczych ulubioną formą promocji jest używanie sprzętu audiowizualnego. Radiowęzeł umożliwia możliwie najszybsze i jednoczesne przekazanie informacji wszystkim uczestnikom targów. To także doskonały sposób na zaproszenie do stoiska, poinformowania o ciekawych wydarzeniach odbywających się w konkretnych boksach, zareklamowania swoich usług lub produktów. Można zaryzykować stwierdzenie, że siła radiowęzła oraz sprzętu wizualnego potrafi być pomocna w kreowaniu wizerunku przedsiębiorstwa.

  • Sponsoring – promocją marki

Podczas targów normą jest organizowanie różnorodnych imprez towarzyszących m.in.: szkolenia, konferencje, seminaria, odczyty, czy bankiety wieczorne. Dodatkową promocję przedsiębiorstwu zapewnić może sponsorowanie jednego z takich wydarzeń.

  • Bilety, karnety, ulotki

Jednym z najprostszych sposobów dotarcia do zwiedzających jest umieszczenie reklamy na biletach i karnetach. Istnieje możliwość umieszczenia logo firmy, bądź słownego zaproszenia.

Najczęściej jednak przedsiębiorcy korzystają z możliwości, jaką jest rozdawanie przez hostessy ulotek.

  • Internet

Dzięki ogromnemu zasięgowi globalnej sieci internetowej, doskonałą możliwością promocji jest umieszczenie informacji o działalności firmy na stronie targów. Za Internetem przemawia to, że często zainteresowani targami zaglądają na stronę jeszcze przed imprezą. Wystawcy mogą zamieścić na stronie logo, bannery, linki, pop-upy i inne. Często strona funkcjonuje aż do następnego wydarzenia branżowego.

KORZYŚCI DLA ZWIEDZAJĄCYCH

Impreza, jaką są targi, może przynieść korzyści nie tylko wystawiającym, ale także tym, którzy odwiedzają stoiska. Przede wszystkim stwarzają sposobność zdobycia pełnej informacji o produktach, usługach, czy ewentualnych możliwościach współpracy. Do tego w jednym miejscu zlokalizowane są przedsiębiorstwa powiązane z tematyką targów. Stwarza to doskonałą okazję do porównania ofert nie tylko pod względem cenowym, ale także z uwagi na estetykę opakowania, ekologiczność jego oraz zawartości, a także profesjonalizm przedstawicieli konkretnych przedsiębiorstw. Zapoznanie się ze zbiorem szczegółowych informacji podanych w czystej formie przyczynia się z kolei do dokonania przez zwiedzających obiektywnej oceny prezentowanych na targach usług i produktów.

Do mniej bezpośrednich korzyści dla zwiedzających płynących z obecności na targach jest także możliwość zapoznania się z najnowszymi technologiami oraz nawiązania kontaktów biznesowych.

Jakie targi organizowane są w najbliższym czasie? Gdzie znaleźć informacje dotyczące ich opisu oraz miejsca? Jakie imprezy tego rodzaju odbędą się w kraju, a jakie za granicą? Te i inne informacje dostępne są na łamach serwisu www.targi24h.pl. Znajduje się tutaj także kalendarium targów i innych imprez tego typu. Wśród mrowia wydarzeń, jakie przewidziane są na 2010 rok, najciekawiej prezentują się:

  • Międzynarodowe Targi Motocykli, Skuterów i Quadów MSQ-EXPO 2010”, które odbędą się na terenie Targów Kielce, w terminie 23-25 kwietnia 2010r.

  • INTOUREX – Międzynarodowe Targi Turystyki Rekreacji i Wypoczynku

  • XIV Międzynarodowe Targi Gastronomiczne EuroGasto, które odbędą się w marcu w Warszawie

Serwis mieści skatalogowane informacje o targach tematycznych: architektury i budownictwa, edukacyjnych, książek, medycznych, odzieżowych, maszyn i urządzeń, rolniczych, usług i in. Ponadto zawiera rozbudowane oferty organizatorów różnorodnych imprez.

Niegdyś targi były jedyną możliwością zaprezentowania swoich usług i produktów szerszemu gronu kontrahentów i klientów. Biorąc pod uwagę koszta związane z reklamą telewizyjną, czy przeprowadzeniem profesjonalnej kampanii reklamowej lub promocyjnej, udział w imprezie targowej stwarzał podobne możliwości, a był nieporównywalnie tańszy. W dzisiejszych czasach jednak wielu przedsiębiorców nie widzi już korzyści płynących z targów, a szkoda.

PF