Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Szukaj w artykułach

Kategorie artykułów

Słownik

Reklama

Dołącz do nas

Newsletter

Tagi:

Eventy dla firm

2010-03-11 14:22:08

Eventy dla firm stanowią podstawową ofertę organizatorów imprez. Z uwagi na świetną zabawę, jaka im towarzyszy, przedsiębiorcy coraz chętniej sięgają po to narzędzie marketingowe, upatrując w nim możliwości osiągnięcia wielu innych, bardzo istotnych dla rozwoju przedsiębiorstwa celów.

Profesjonaliści organizujący eventy dla firm mogą wybierać spośród wachlarza różnorodnych form. Uzależniając ich rodzaj nie tylko od adresatów, ale także celów, jakie chce się uzyskać. Rozróżnić więc można: konferencje, jubileusz działalności firmy, imprezy szkoleniowe, integracyjne, motywacyjne (incentive), promocje, premiery produktów i inne okolicznościowe imprezy.

Ogólnym zamysłem jest to, by eventy dla firm uczyły poprzez zabawę m.in.: wzajemnej efektywnej współpracy, umiejętnego rozkładu zadań, lojalności względem przedsiębiorcy, a także zaangażowania w obowiązki. Imprezy firmowe ponadto pozwalają na odreagowanie codziennych stresów oraz pomagają wyzwolić naturalne emocje. Są także źródłem porządnej dawki dobrego humoru oraz umożliwiają oderwanie się od obowiązków zawodowych i naładowanie akumulatorów przed kolejnymi wyzwaniami. Oprócz tego dają ogromne możliwości poznania siebie i współuczestników. Pomagają także rozwinąć odpowiedzialność, kreatywność oraz wpłynąć na większe zaangażowanie w wykonywane obowiązki służbowe. Sprzyja temu bez wątpienia przygoda, podczas której łamane są wszelkie bariery interpersonalne i budowane są prawdziwe więzi.

Celem uzyskania możliwie najlepszych rezultatów, do organizacji zatrudnia się doświadczonych specjalistów z branży. Eventy dla firm stanowią nie lada wyzwanie. Trudności nierzadko nastręcza skoordynowanie ze sobą działań wielu specjalistów. Nie każdy organizator imprez ma bowiem to szczęście, że może sobie pozwolić na przygotowanie spotkania o charakterze rozrywkowym, wykorzystując umiejętności tylko i wyłącznie własnego zespołu oraz korzystając jedynie z własnego sprzętu.

Przygotowanie imprezy dla firmy zawsze wymaga pewnego obycia z tym tematem i oczywiście kontaktów, które umożliwią zminimalizowanie i tak sporych kosztów z tym związanych. W obecnym czasie na rynku znajduje się wiele przedsiębiorstw, które na swoje barki biorą kompleksową organizację wszelkich wydarzeń firmowych. Specjaliści w swojej dziedzinie przedstawiają gotowy scenariusz i zajmują się jego realizacją: dbają o miejsce, przygotowują niezbędne meble, zastawę oraz catering, ewentualne przygotowują potrzebne nagłośnienie wraz z oświetleniem. Jeśli wymagana usługa nie znajduje się w ofercie firmy, podejmuje ona współpracę z podwykonawcami: agencjami hostess, agencjami artystycznymi, zespołami muzycznymi itp.

Eventy dla firm związane są bowiem z szeregiem atrakcji. Ich wybór uzależniony jest od wielu czynników: aktualnej mody, rodzaju przedsiębiorstwa, branży, w której działa, wielkości grupy, wieku uczestników, ich doświadczenia w podobnych imprezach, kondycji, a coraz częściej także od płci. Oddzielne eventy dla kobiet i dla mężczyzn cieszą się coraz większą popularnością. Stanowią alternatywę dla imprez ogólnych, podczas których w przygotowaniu atrakcji trzeba szukać kompromisu dla obu płci.

Eventy firmowe dla kobiet to novum zwłaszcza na rodzimym rynku. Jednakże można zaobserwować rosnącą tendencję w tym zakresie. Ten stan rzeczy zdaje się być konsekwencją mody na eventy firmowe dla mężczyzn, które nie spadają na popularności. Być może stoi za tym nie tylko zdrowa rywalizacja, ale także dążenie do równouprawnienia i w tej dziedzinie? Organizatorzy przygotowujący imprezy tylko dla jednej płci dają znak, że te spotkania są w pewien sposób elitarne i stawiają ją ponad płeć przeciwną. Tym samym pokazują, że zwracają uwagę na jej potrzeby i są gotowi je zaspokoić.

Najczęściej jednak udaje się, ale i trzeba wypracować kompromis w wyborze atrakcji, zważywszy na to, że w większości przedsiębiorstw pracuje mieszana załoga, a trzeba mieć także na uwadze, że eventy dla firm powinny integrować i eliminować powstałe na drodze współpracy „zgrzyty”. Oferta, jaką swoim klientom przedstawiają profesjonalni organizatorzy imprez, jest niezwykle bogata pod względem turystycznym, co gwarantuje niepowtarzalność imprezy.

Agencje organizujące eventy dla firm oferują niezliczoną ilość gier i zabaw. Najczęściej stanowią one okazję do niecodziennej, sportowej rozrywki, na którą nie każdy może sobie indywidualnie pozwolić lub zwyczajnie nie wie o istnieniu takich niekonwencjonalnych form aktywnego wypoczynku. Urozmaicone bywają zabawami takimi jak np. paintball, zorbing, jazda czołgiem, na quadach, skuterach śnieżnych, nartach, gra w piłkę plażową, loty balonem i szybowcem, kuligi, ogniska, curling, wyścigi psich zaprzęgów itp. Do wyboru bywają też inne niż sportowe rozrywki. Może to być występ znanego artysty, pokaz sztucznych ogni, event kulinarny, degustacja wina, popisy cyrkowe bądź iluzjonistyczne, pobyt w galerii sztuki, kasynie oraz występy teatralne lub kabaretowe.

Niejednokrotnie, przedsiębiorstwa zarządzające ogromnym kapitałem, pozwalają sobie na to, by wycieczka w nieznane stanowiła atrakcję samą w sobie. W związku z tym coraz częściej w ofercie organizatorów pojawiają się propozycje egzotycznych wyjazdów np. Kuba, Peru, Indonezja. Uczestnicy mają możliwość poznania nie tylko odmiennej kultury, zasmakowania wymyślnych potraw, z których słyną odwiedzane kraje lub uczestnictwa w rozrywkach związanych z regionem np. wyprawa do historycznego miasta Inków na szczycie Cusco – Machu Pikczu, czy Off Road po bezdrożach Bali. Można pójść krok dalej i odciąć się całkiem od cywilizacji, wybierając pobyt na bezludnej, nieskażonej cywilizacją wyspie.

Najczęściej jednak tak atrakcyjne oferty organizowane są w ramach eventu motywacyjnego, bądź motywacyjno-szkoleniowego. Zbytniej rozrzutności mógłby bowiem nie wytrzymać budżet przedsiębiorstwa, od którego zależy rozmach imprezy. Większość firmowych eventów jest skromniejsza. Odbywają się one z reguły w siedzibach firm, w lokalach gastronomicznych, w salach balowych bądź hotelowych, w centrach konferencyjnych, na stadionach, w zajazdach, lub klubach. Niejednokrotnie planowane atrakcje wymagają zebrania uczestników w plenerze, na otwartej przestrzeni. Ma to miejsce wówczas, kiedy głównymi atrakcjami jest koncert znanej gwiazdy, czy gra w paintball.

Rodzaj miejsca zależy przede wszystkim od wielkości funduszy, indywidualnych preferencji osoby zlecającej, charakteru imprezy, czy pory roku.

Bez względu jednak na rodzaj organizowanej imprezy normą jest zatrudnienie firmy gastronomicznej, która przygotuje kompletny posiłek, zajmie się przygotowaniem zastawy stołowej oraz dekoracji, a co więcej, na swoje barki weźmie także uporządkowanie po skończonej zabawie.

Gdy eventy dla firm związane są z wysiłkiem fizycznym na świeżym powietrzu (integracja, motywacja) warto pomyśleć o przygotowaniu treściwego posiłku, uzależniając menu oraz formę podania od scenariusza imprezy np. danie rybne po uprzednim połowie. Ognisko z pieczonymi na kiju kiełbaskami, czy ziemniakami z paleniska mogą same w sobie stanowić dodatkową atrakcję.

Jednak nie wszystko pasuje do każdej okazji. Gdy eventy dla firm zakładają obecność pracowników z rodzinami, trzeba pamiętać także o małych klientach, których do jedzenia posiłków trzeba zachęcać, zwłaszcza, jeśli wokół znajduje się cała masa atrakcji. Wiele dzieci najpierw je oczami, dlatego warto położyć nacisk na kolorystykę zamiast wykwintność. Odwrotnie zaś powinna wyglądać sytuacja podczas organizowania imprezy jubileuszowej. W tym wypadku Szef Kuchni może pozwolić sobie na odrobinę ekstrawagancji, gdyż menu powinno być bardzo wystawne.

Fachowe podejście do organizowania eventów leży w gestii nie tylko agencji, ale także przedsiębiorców. Ci drudzy chcąc być traktowani profesjonalnie, korzystają z pomocy specjalistów od organizacji właśnie po to, by stworzyć spotkanie, które nie tylko spełni ich oczekiwania finansowe oraz założenia, ale również na długo pozostanie w pamięci zaproszonych gości.

 

PF