Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Szukaj w artykułach

Kategorie artykułów

Słownik

Reklama

Dołącz do nas

Newsletter

Tagi:

Ogólnopolska Konferencja : Sponsoring kultury i sztuki czyli jak znaleźć sponsora - praktyczne podpowiedzi

2011-06-09 14:55:26

Kraków, 29 lipca 2011. Działasz w stowarzyszeniu? Jesteś instytucją kultury? Prowadzisz działalność fundacyjną? Szukasz wsparcia na cele statutowe, ale nie wiesz jak się za to zabrać? Chcesz skutecznie pozyskiwać sponsorów i stałych partnerów? Jak stworzyć ofertę i reklamę by pozyskać kontrahentów? Co jest dozwolone w sponsoringu (problem kryptoreklamy)? Jak się mają uwarunkowania prawne mecenatu, darowizny? Jak prowadzić skuteczny fundraising?

Chcesz uzyskać odpowiedzi na te pytania? - Zapraszamy do udziału!

 

Organizatorzy – MJTraining oraz Fundacja Wirtualna Kultura –  zaprosili do udziału w Konferencji specjalistów z dziedziny prawa, marketingu, fundraisingu oraz mediów. Wszystko po to by przekazać Państwu aktualną wiedzę i techniki z dziedziny pozyskiwania sponsorów i dobrych praktyk w kontaktach z mediami. Konferencja ma wymiar praktyczny – kładziemy nacisk na przekazanie cennych wskazówek, a nie teorii.

 

Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółowym planem konferencji, a także do odwiedzenia nas na stronie: www.wirtualnakultura.pl

Program

 

 

10.00

Uwarunkowania prawne sponsoringu – sponsoring a media (problematyka kryptoreklamy); mecenat, darowizna

mec. Monika Brzozowska – ekspert  z zakresu prawa autorskiego, reklamy, sponsoringu

10.45

 

Badania marketingowe w procesie kształtowania wizerunku instytucji kultury (analiza SWOT – gdzie jesteśmy, dokąd zmierzamy, silne i słabe strony itp.) Wybór sponsorów – na jakich sponsorach nam zależy, jakich sponsorów zainteresuje nasza oferta. Sponsoring finansowy
i barterowy – czyli co mamy do zaoferowania sponsorom i co sponsorzy mogą nam zaoferować?

Magdalena Ujma – kierownik ds. grupy produktów w firmie Polpharma S.A.

11.30

Przygotowania kampanii promującej wydarzenie kulturalne – jak się przygotować do poszukiwania sponsora – harmonogram działań

  • wybór partnerów medialnych – jak dokonać wyboru, jakich partnerów medialnych potrzebujemy, jak poszukiwać partnerów medialnych
  • przygotowanie prezentacji dla partnerów medialnych czyli jak zainteresować partnerów medialnych naszym wydarzeniem
  • facebook, goldenline, twister – gdzie nie może nas zabraknąć
  • opiekun wydarzenia, call – center, centrum prasowe, przygotowywanie projektów dla mediów
  • przygotowanie strony internetowej jako końcowa część spójnego wizerunku
  • aktywne poszukiwanie sponsorów – wybór, lista mailingowa, telefony lub/i kontakt bezpośredni

Magdalena Ujma – kierownik grupy produktów w firmie Polpharma S.A.

12.45

Mecenat państwa – Ministerstwo Kultury w procesie sponsoringu instytucji kultury? Czy prawo odstrasza od sponsorowania?

mec. Monika Brzozowska – adwokat, partner w Kancelarii PD&B

14.15

Lunch

 

14.45

Jakie są niebezpieczeństwa dla sponsora wydarzenia kulturalnego?

Jakich wydarzeń nie sponsorujemy i dlaczego? Dlaczego nie wybieramy oferty sponsoringu – główne błędy w ofertach przesyłanych przez instytucje kultury, problematyka negocjacji ze sponsorem.

Magdalena Ujma – kierownik ds. grupy produktów w firmie Polpharma S.A.

15.30

Czy firmy chcą sponsorować instytucję kultury?

Co zyskujemy, dlaczego sponsorujemy, czego oczekujemy od instytucji kultury, korzyści dla sponsora, monitoring efektów działań sponsoringowych – raporty dla sponsora - Case study.

Magdalena Ujma – kierownik grupy produktów w firmie Polpharma S.A

16.00

Rola mediów w procesie sponsoringu czyli jak dotrzeć i przekonać mass-media?

Media i informacja o sponsorze – jak zainteresować media informacją o sponsoringu – działania instytucji kultury i sponsora, czy media boją się informowania o sponsorach?

Edyta Krześniak – redaktor TVN

17.00

Podsumowanie Konferencji

17.30

Zakończenie Konferencji, rozdanie certyfikatów