Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Szukaj w artykułach

Kategorie artykułów

Słownik

Reklama

Dołącz do nas

Newsletter

Tagi:

Książka - Przemysł spotkań. Wiedza, produkt, motywacja - nowe spojrzenie na rynek eventowy

2015-01-09 12:23:26

Za tydzień ukaże się pierwsze rozbudowane kompendium na temat polskiego rynku eventowego. Premiera książki "Przemysł spotkań. Wiedza, produkt, motywacja" autorstwa Krzysztofa Celucha odbędzie się 15 stycznia.

„Przemysł spotkań. Wiedza, produkt, motywacja” stanowi z jednej strony kompendium dotyczące historii i rozwoju branży organizatorów kongresów, konferencji, wydarzeń korporacyjnych, podróży motywacyjnych (określanej jako przemysł spotkań) w Polsce, z drugiej proponuje nowe spojrzenie na teorię związaną z systematyzacją tego sektora.

W publikacji znajdą się zatem teoretyczne podstawy przemysłu spotkań, pojęcia i terminy, międzynarodowy rys, na tle którego opisany jest proces tworzenia się i rozwoju rodzimej branży po roku 1989. Jak informuje autor, książka jest wynikiem obserwacji dynamicznie zmieniającego się rynku, na którym podmioty związane z organizacją spotkań odgrywają od 25 lat coraz istotniejszą rolę.

Opisany w publikacji sektor spotkań, związany z wieloma dziedzinami – m.in. turystyką, marketingiem, zarządzaniem, psychologią – i łączący w sobie te dyscypliny, stanowi zbiór różnorodnych usług i celów. Ta różnorodność dawała ekspertom, naukowcom wreszcie praktykom zrzeszonym w międzynarodowych organizacjach, możliwość wielu interpretacji i teorii w opisie kształtu rynku. „Przemysł spotkań. Wiedza, produkt, motywacja” – jak podkreśla autor – proponuje nowatorskie spojrzenie na przemysł spotkań, z perspektywy celów, które wyraźnie zmierzają do osiągnięcia zaplanowanych zmian w trzech grupach – wiedzy, produkcie i motywacji. Autor analizuje zarówno zależności zachodzące na rynku wymiany usług, jaki i merytoryczną i biznesową ich wartość z perspektywy proponowanego nowego spojrzenia. Przedstawia studia przypadków konkretnych realizacji w każdej opisanej grupie wydarzeń.

W książce zaprezentowana jest także analiza efektywności spotkań, ich wartości oraz metodologia obliczania zwrotu z inwestycji w spotkania.

Autor wskazuje także istotne zadania, jakie stoją zarówno przed branżą, jak i coraz liczniej reprezentowanym środowiskiem akademickim specjalizującym się w tej dziedzinie. Jednym z wyzwań jest stworzenia rachunku satelitarnego dla przemysłu spotkań, dzięki któremu zostałaby ukazana wartość ekonomiczna tego sektora w długofalowej perspektywie.

W założeniu książka przeznaczona jest zarówno dla specjalistów, jak i tych, którzy nie są związani z przemysłem spotkań.

 – Autorski podział branży spotkań, szczegółowa analiza w oparciu o kilkadziesiąt kluczowych polskich realizacji to magnes, którym chciałbym zachęcić potencjalnych czytelników – podsumowuje Krzysztof Celuch.

 

Premiera książki „Przemysł spotkań. Wiedza, produkt, motywacja” orz spotkanie z autorem odbędzie się 15 stycznia w warszawskim Pin-Up Studio. Partnerem strategicznym i organizatorem wydarzenia jest agencja marketingu zintegrowanego Mea Group. Premierę współorganizują Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie, Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji w Warszawie oraz platforma branży eventowej MeetingPlanner.pl.

 

Informacje o autorze

dr Krzysztof Celuch – prorektor ds. studenckich i współpracy międzynarodowej w Szkole Głównej Turystyki i Rekreacji (Grupa Uczelni Vistula), opiekun koła naukowego turystyki biznesowej, członek rady wydawniczej czasopisma „Problemy turystyki i rekreacji” oraz organizator studenckiej konferencji naukowej IMEX-MPI-MCI Future Leaders Forum Warsaw.

Wykładowca akademicki studium Event Management SBE na Uniwersytecie Warszawskim oraz profesor wizytujący i kierownik projektów badawczych w San Diego State University.

Kierownik Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej oraz autor raportu „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce – Poland Meetings and Events Industry Report”.

Założyciel i pierwszy prezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Organizatorów Spotkań MPI Poland oraz członek rady dyrektorów Meeting Professionals International z siedzibą w Dallas, USA.

Przewodniczący kapituły programu „Osobowość Roku MICE Poland”, juror konkursu MP Power Awards oraz nagrody Crystal Awards przyznawanej przez organizację Site z siedzibą w Chicago.

Absolwent turystyki i rekreacji na AWF w Warszawie oraz doktor nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.

W 2007 i 2008 roku wyróżniony przez magazyn „The Meeting Professional” jako jeden z „30 osób poniżej 30. roku życia wywierających największy wpływ na globalną społeczność spotkań”. Wyróżniony w nagrodą MPI Rise Award Young Professional Achievement (2010), nagrodą Pacesetter Award for Young Professionals by Convention Industry Council (2012) oraz „DMAI 30 under 30” dla liderów przemysłu spotkań (2013).

Jako jedyny Polak jest akredytowanym trenerem MPI Global Training, w 2009 zdobył tytuł Certificate of Incentive and Travel Executive (CITE), w 2010 tytuł Certificate Meetings Management (CMM), a w 2013 tytuł Certificate Incentive Specialist (CIS). Trener programu CSR Travelife oraz programu Certificate Incentive Specialist.

W wolnym czasie słucha tradycyjnej muzyki ludowej i poszukuje nowych wyzwań.

 

Informacje o książce

Publikacja „Przemysł spotkań. Wiedza, produkt, motywacja” została wydana przez Akademię Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie oraz Szkołę Główną Turystyki i Rekreacji w Warszawie. Recenzentami pracy są: prof. dr hab. Grzegorz Gołembski oraz dr hab. Magdalena Kachniewska, prof. SGH.

Liczba stron: 252

Cena: 65 zł

www.kceluch.com

 

 




-------------------------------