Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Szukaj w artykułach

Kategorie artykułów

Słownik

Reklama

Dołącz do nas

Newsletter

Tagi:

Jak wybrać miejsce na imprezę integracyjną?

2009-06-18 11:55:42

Zgrany zespół pracowników jest dla pracodawcy prawdziwym skarbem. Grupa osób, która potrafi współpracować, jest odporna na stresy i nie poddaje się przeciwnościom, stanowi podstawę dla działalności firmy i przynosi jej zyski ? zarówno w postaci pieniężnej, jak i stałego przypływu nowych zadań i zleceń. Jednak zbudowanie tak silnych więzi pomiędzy osobami, które zazwyczaj łączy jedynie praca, jest kwestią czasu oraz dobrze dobranej grupy.

Takie powiązania można jednak przyspieszyć i dać grupie możliwość skonsolidowania się dużo szybciej. Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu jest regularne organizowanie imprez integracyjnych. Taki rodzaj integracji pracowników oraz ich silniejszego zidentyfikowania się z samą firmą jest od dziesiątków lat praktykowany w spółkach zachodnich, choć i u nas w Polsce stał się już zwyczajem w wielu przedsiębiorstwach.

Na pewno wiele zależy od zasobności portfela pracodawcy, który organizuje spotkanie swoich podwładnych, należy jednak pamiętać, że korzyści z takich imprez są nieprzeliczalne na koszty, ale jakże wartościowe. Już dawno zostało udowodnione, że człowiekowi do dobrej pracy nie wystarczy samo wynagrodzenie, potrzebuje on też dobrej atmosfery, porozumienia z szefostwem oraz motywacji. Dobry pracownik to skarb, który należy pielęgnować, gdyż w innym przypadku poszuka dla siebie lepszego miejsca. Dla wielu pracodawców jednak już sama kwestia organizacji podobnego przedsięwzięcia stanowi nie lada wyzwanie. Wiąże się ona bowiem z zapewnieniem miejsca, rozrywki oraz jadła i napoju. W dzisiejszych czasach jednak, kiedy na rynku pojawiły się już firmy zajmujące się cateringiem kwestie związane z jedzeniem stają się banalne – wystarczy jedynie przejrzeć oferty kilku z nich i wybrać najbardziej odpowiednią. Ważniejszy staje się problem – gdzie owo spotkanie powinno się odbywać i jaką mieć formę. Jednak i tutaj naprzeciw naszym potrzebom wychodzą organizatorzy tego rodzaju przedsięwzięć – oferują zorganizowanie imprez dla aktywnych, jak regaty, rejsy statkami, żaglowce, motorówki, czy spływy kajakowe. Można z nimi polatać balonem, na paralotni, czy też zdecydować się na tak popularny dzisiaj team-building, czyli różnego rodzaju gry zręcznościowe, logiczne i siłowe, które jednocześnie są świetną zabawą, ale też wymagają współpracy. 

W przypadku firm, w których liczba pracowników sięga setek osób zatrudnionych w przeróżnych działach, bardziej odpowiednią formą rozrywki będzie jednak typowy bankiet z muzyką oraz poczęstunkiem. Jednak nie polecamy urządzania tego typu imprez w lokalach, zamkach czy też w siedzibie firmy, gdyż przy tak dużej liczbie osób straty mogą przewyższyć najśmielsze oczekiwania. Tutaj najlepiej sprawdzi się łono natury bądź centra wystawienniczo-targowe, które mieszczą się w większości dużych miast w Polsce. Impreza na powietrzu nie może obyć się bez obowiązkowego pieczenia kiełbasek nad ogniskiem, śpiewów przy akompaniamencie gitary i aktywnego uczestnictwa kadry zarządzającej we wspólnej zabawie. Miejsca na takie spotkania zazwyczaj znajdują się w lasach otaczających miasta – wystarczy skontaktować się z odpowiednią jednostką Lasów Państwowych i uzyskać informacje dotyczące obszarów, gdzie można rozpalać ogniska, u którego leśniczego można zakupić drewno i na jakich warunkach uzyskuje się pozwolenie na takie imprezy. Zorganizowanie dowozu napojów, jedzenia oraz wynajęcie przenośnych toalet typu toi-toi oraz firmy, która po zakończeniu spotkania posprząta po nas teren jest już tylko formalnością. Jeśli jednak taka forma rozrywki nam nie odpowiada, możemy zdecydować się na wspomniany wcześniej bankiet. Tutaj kwestie związane z przygotowaniem posiłków przerzucamy na zewnętrzną firmę cateringową, nam pozostaje wybór zespołu muzycznego lub dj-a, który będzie serwował muzykę nam odpowiadającą. Wystrojem sali, ustawieniem krzeseł i przygotowaniem sceny zajmują się już pracownicy targów, gdyż tego typu imprezy są tam organizowane regularnie i mają już swoją tradycję.

Do pracodawcy należy już tylko to, by jego ekipa poczuła się doceniona i zmotywowana – musi on przemyśleć program imprezy i cele, jakie mu przyświecają. Taka gratyfikacja dla pracowników po ciężkim roku pracy może sprawić, że podwoją oni swoje siły i wypracują dla firmy większe zyski.

 

 

Mazurmazurro