Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Szukaj w artykułach

Kategorie artykułów

Słownik

Reklama

Dołącz do nas

Newsletter

Tagi:

Green event

2010-01-20 15:28:03

Green event, czyli w tłumaczeniu na język polski zielony event to impreza organizowana dla pracowników przedsiębiorstwa lub jego kontrahentach, której celem jest zorganizowanie spotkania zgodnego z zasadami ochrony środowiska, społeczną odpowiedzialnością biznesu oraz propagującą proekologiczne zachowania.

Wśród zasad, jakimi kierują się zielone eventy jest m.in.: zminimalizowanie wydatków, użycie w przygotowaniu i obsłudze imprezy elementów ekologicznych, organizowanie spotkań w hotelach, które dbają o środowisko (są zbudowane z materiałów ekologicznych, zlokalizowane są z dala od miejskiego zgiełku, a co z tym związane, zapewniają idealne warunki do pracy), podawanie do spożycia produktów wytwarzanych przez społeczność lokalną i w naturalny sposób, organizacja imprezy w pobliżu firmy lub przygotowanie eventu on-line, co ma ograniczyć emisję spalin, wykorzystanie nowoczesnych i zarazem ekologicznych technologii oraz oddziaływanie na zmysły gości poprzez stymulowanie węchu zapachami roślin, a słuchu odgłosami przyrody.

Także podczas green eventu istnieje możliwość integracji pracowników oraz pozwolenia im nabycia umiejętności praktycznych. Interesującym scenariuszem imprezy może być więc budowanie ekologicznego domu z gliny lub lepienie garnków, co zdecydowanie rozwija kreatywność. Dobrym pomysłem może być także zorganizowanie pokazu mody ekologicznej, z tworzywa wtórnego – liści, trawy, zboża, butelki. To znacznie uatrakcyjni event, jako że jest dość niecodziennym wydarzeniem. W ostatnim czasie bardzo modne stały się wyjazdy do hoteli ze SPA & Wellness, które pomagają w osiągnięciu harmonii z własnym wnętrzem.

Ten rodzaj eventów jest bardzo popularny szczególnie za granicą i wiele firm zaczyna dostrzegać plusy, jakie związane są z ekologicznym eventem. Także w Polsce coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na green event, mimo iż nadal jest to jeszcze swoiste novum w branży. Jedną z agencji, która „zieloną ofertę” wprowadziła do swojej oferty bazując na zagranicznym modelu, jest PRimavera PR&Events.