Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Szukaj w artykułach

Kategorie artykułów

Słownik

Reklama

Dołącz do nas

Newsletter

Tagi:

Organizacja Świąt Wielkanocnych w firmie

2010-02-09 15:07:43

Wielkanoc śmiało włożyć można do wora firmowych imprez cyklicznych. Drugim dnem świętowania jest również integracja pracowników, w związku z tym firmowe jajeczko, choć w mniejszym stopniu niż Boże Narodzenie, kultywowane jest w gronie kolegów z pracy.

W mniejszych przedsiębiorstwach najczęściej organizowane są imprezy składkowe. Każdy z uczestników przynosi umówioną wcześniej potrawę adekwatną do świąt. Sprawa komplikuje się, gdy organizacja Świąt Wielkanocnych przewiduje obecność kilkuset lub więcej osób. Wówczas najlepiej zatrudnić profesjonalną firmę, która nie tylko przygotuje spotkanie, ale także dopilnuje wszystkiego. Pozornie tylko organizacja Świąt Wielkanocnych jest prostym zadaniem. Brak profesjonalizmu może spowodować, że pojawiające się problemy sprawią, iż organizator-amator załamie ręce. U zawodowego organizatora taka sytuacja nie ma prawa zaistnieć. Między innymi z tej racji, że firmy często współpracują ze stałymi, sprawdzonymi podwykonawcami: agencjami artystycznymi, agencjami hostess itd.

W obecnym czasie na rynku znaleźć można wiele przedsiębiorstw, które zajmują się kompleksową organizacją wszelkich wydarzeń firmowych, w tym spotkania wielkanocnego. Specjaliści w swojej dziedzinie przedstawiają gotowy scenariusz i zajmują się jego realizacją: dbają o miejsce, kiedy trzeba przygotowują niezbędne meble, zastawę oraz catering, ewentualne zajmują się nagłośnieniem oraz oświetleniem.

Organizacja Świąt Wielkanocnych nie odbywa się z takim rozmachem, jak przygotowanie Świąt Bożego Narodzenia. Być może powodem jest to, iż te pierwsze, choć ważniejsze w hierarchii kościelnej, nie są tak bardzo oczekiwane. Z tymi drugimi wiąże się więcej miłych tradycji. Mimo to organizatorzy imprez dokładają wszelkich starań, by przygotować niezapomniane spotkanie wielkanocne. Chociaż pole do popisu mają nieco mniejsze, zaskakują nietuzinkowymi pomysłami zarówno w kwestii menu, przygotowywanych atrakcji, dekoracji i wystroju. Ogranicza ich własna wyobraźnia i… budżet, jaki przedsiębiorca gotów jest przeznaczyć na organizację świąt w firmie. Im większe fundusze, tym większa szansa na to, że planowane spotkanie będzie atrakcyjniejsze dla zgromadzonych. Przede wszystkim większy budżet to większe bezpieczeństwo finansowe i margines swobody w planowaniu.

W dużych przedsiębiorstwach raczej odchodzi się od tradycyjnej formy spędzania świąt. Dzielenie się jajkiem praktykowane jest raczej w małych firmach, w których wszyscy pracownicy się znają, współpracują ze sobą ściśle i tworzą taką namiastkę rodziny. Obrządek składania sobie serdeczności jest dość intymny. Ponadto w małej działalności gospodarczej, gdzie ludzie się znają, tradycja ta nikogo nie wprowadzi w zakłopotanie oraz – co istotniejsze – nie obrazi uczuć religijnych. Ważne jednak jest to, by podczas organizacji Świąt Wielkanocnych w firmie nie zabrakło choć tych wielkanocnych akcentów, które z pewnością nadadzą spotkaniu wyjątkowości i odróżnią je od innych firmowych imprez.

Okraszenie spotkania muzyką adekwatną do święta może nastręczyć organizatorom trudności. W związku z tym nacisk położyć można na wielkanocne ozdoby. Na stołach nie powinno zabraknąć świeżej zieleni, która symbolizuje wiosnę i narodziny nowego życia, kurczaczków, pisanek i zajączków. Ostatni z atrybutów chyba najbardziej kojarzony jest przez polskie dzieci, gdyż zgodnie z tradycją, właśnie zajączek przynosi im prezenty, zostawia je pod poduszką, umieszcza w butach, bądź ukrywa gdzieś w mieszkaniu.

Jeśli wielkanocna impreza firmowa zakłada obecność pracowników z dziećmi, organizator powinien wziąć to pod uwagę i przygotować taki scenariusz zabaw, by najmłodsi nie tylko nie nudzili się, ale przede wszystkim mogli być blisko tradycji. Przy czym warto pamiętać, że dzieci kochają rywalizację. Bieg z surowym jajkiem na łyżeczce, zawody z dekorowania koszyczka do święconki, konkurs na najładniejszą pisankę oraz najmocniejsze jajko lub quiz weryfikujący wiedzę z zakresu Świąt Wielkanocnych, oczywiście z nagrodami, to tylko niektóre z pomysłów, które wykorzystywane są przez wykwalifikowanych animatorów podczas wielkanocnych spotkań. Nie powinno zabraknąć także Wielkanocnego Zająca…

Z powodzeniem można zorganizować także warsztaty ze zdobienia jajek różnymi technikami, co może także uzmysłowić najmłodszym, że ich rodzice potrafią też się świetnie bawić.

Jeśli planuje się organizację firmowego jajeczka poza siedzibą firmy, warto zastanowić się nad wynajęciem basenu i tam urządzić całość imprezy. Sam basen można wykorzystać do zabawy dyngusowej. Dobrym pomysłem na miejsce takiego spotkania może być też obiekt znajdujący się z dala od zgiełku miejskiego, w otoczeniu przyrody. Gdzie znaleźć taki lokal? W Internecie znajduje się baza różnorodnych obiektów przystosowanych do firmowych imprez pod adresem: www.e-konferencje.pl.

Tak przyjemna lokalizacja pozwoli zebranym tuż po posiłku udać się na spacer w poszukiwaniu pierwszych symptomów zbliżającej się wiosny. Dodatkowo, jeśli pogoda dopisze, można oddać się aktywnym formom wypoczynku. Taka alternatywa jest ważna, zwłaszcza, że coraz więcej osób ucieka od objadania się i ciągłego siedzenia przy stole, doceniając zalety ruchu. W takim wypadku można przygotować wycieczkę rowerową, grę w paintball, czy inne rozgrywki sportowe dopasowane do wieku uczestników oraz płci.

Z racji, że święta kojarzą się z dobrocią i bezinteresowną pomocą dla innych ludzi, warto tak pomyśleć o scenariuszu imprezy, by pracownicy mieli możliwość wczucia się w ten klimat, dali odrobinę siebie innym, a także mogli poznać się w niecodziennych warunkach. Interesującym pomysłem na Święta Wielkanocne w firmie mogą być więc różnorodne akcje społeczne np. na rzecz dzieci z ubogich rodzin lub z Domów Dziecka.

Podczas gdy atrakcje i scenariusze mogą być dowolnie modyfikowane, mogą być ściśle związane z tradycją lub nie, tak poczęstunek nie powinien być inny od tradycyjnego wielkanocnego śniadania. Tutaj pole do popisu mają firmy gastronomiczne. Przygotowywany przez znakomitych szefów kuchni catering z pewnością połechce podniebienie każdego smakosza. Jest w czym wybierać. Jaja w sosach wielkanocnych, faszerowane pastami, pieczony schab w galarecie, różnorodne sałatki, gatunki pasztetów, mięs, żurek z białą kiełbasą, medaliony z indyka, zawijańce wołowe, risotto, zapiekane ziemniaki z serem to tylko niewielki przekrój przez wielkanocne dania, z których wybierać mogą przedsiębiorcy, formując własne wielkanocne menu. Nie powinno zabraknąć także bab, mazurków, keksu i sernika.

Jeśli głównym celem spotkania wielkanocnego jest wspólny posiłek i rozmowa, można z powodzeniem postawić na wyjście do restauracji.

Mimo iż organizacja Świąt Wielkanocnych jest jeszcze jednym z pretekstów do spotkania się ze współpracownikami w bardziej nieformalnej atmosferze, podczas której osiągnąć można jeszcze inne cele niż tylko towarzyskie, nadal ponad połowa przedsiębiorstw nie wykorzystuje tej okazji. Przyczyn jest wiele. Niektórzy uważają, że najważniejsze katolickie święto powinno przeżywać się z rodziną, nie w pracy. Po drugie, nie wszyscy spośród pracowników je obchodzą. Warto więc mieć wzgląd na wszystkie zatrudnione osoby i przed organizacją firmowych Świąt Wielkanocnych zrobić rekonesans, czy takie spotkania są potrzebne oraz w jaki sposób widzą je pracownicy. Wyniki mogą być zaskakujące.

PF