Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Szukaj w artykułach

Kategorie artykułów

Słownik

Reklama

Dołącz do nas

Newsletter

Tagi:

Konferencja prasowa szansą dla firmy

2018-01-02 08:57:36

Wydawać by się mogło, że w czasach, gdy prasa traci na rzecz Internetu czy telewizji, konferencje prasowe są mało znaczące. W rzeczywistości dzięki konferencjom prasowym można poprawić reputację firmy lub zachęcić konsumentów do zakupu nowego produktu. Jakie są korzyści płynące z organizowania spotkań z dziennikarzami prasowymi?

Zwiększenie autorytetu

 

Główną korzyścią płynącą z organizacji konferencji prasowych jest możliwość zwiększenia autorytetu firmy. Przedsiębiorstwo może opowiadać o swoim produkcie, historii lub innowacyjności, prezentując się przed dziennikarzami w profesjonalny sposób. Wystarczy, że firma postawi na ściankę z logo i zamówi odpowiednią ladę wystawienniczą. Zgodne z identyfikacją wizualną tło sprawi, że wypowiedź pracownika lub właściciela przedsiębiorstwa wyda się o wiele bardziej przekonująca.

 

Budowa zaufania

 

Podczas konferencji prasowych firmy zwiększają zaufanie swoich klientów. Powszechnie sądzi się, że przedsiębiorstwa, które mają coś do ukrycia, unikają kontaktów z prasą, gdyż obawiają się kompromitacji. Jeżeli firma produkcyjna lub usługowa spotka się z dziennikarzami i wręczy im ulotki, foldery lub inne materiały reklamowe, przedstawiciele prasy będą mogli przygotować notkę z konferencji i umieścić ją w prasie codziennej lub w branżowym magazynie. Konsumenci, którzy będą mieli styczność z artykułem w prasie, z pewnością obdarzą firmę większym zaufaniem.

 

Większy wpływ na opinie kreowane przez media

 

Organizowanie konferencji prasowych zwiększa wpływ na opinie, które prezentują media na temat danej firmy. Jeżeli przedsiębiorstwo chce, aby prasa pisała o nim dobrze, może współpracować z wybranymi dziennikarzami i zapraszać ich na konferencje, związane z wprowadzaniem produktów lub promocji. Przedsiębiorstwo ma wtedy możliwość zaprezentowania informacji, które uznaje za korzystne dla jego reputacji.

 

Podniesienie zysków ze sprzedaży

 

Ciekawie przygotowana konferencja prasowa może wpłynąć na podniesienie zysków ze sprzedaży. Przedsiębiorstwa, które stawiają na profesjonalne artykuły promocyjne na konferencje, dobrze przygotowują wystąpienia i mają przyjazne stosunki z prasą, zarabiają więcej. Konsumenci postrzegają je lepiej i chętniej korzystają z ich oferty. Tym samym są skłonniejsi do zakupienia produktów firmy lub zamówienia jej usług, a także do późniejszego wystawienia pozytywnej opinii na temat związanych z tym doświadczeń. Firmy takie jak Apple czy Sony wiedzą, że regularne konferencje mają niebagatelny wpływ na późniejszą sprzedaż.

 

Artykuły promocyjne przydatne w czasie konferencji prasowych można znaleźć na https://www.retio.pl/konferencje-prasowe.