Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Szukaj w artykułach

Kategorie artykułów

Słownik

Reklama

Dołącz do nas

Newsletter

Tagi:

Pseudo - Event

2010-10-06 12:09:58

O eventach w ostatnich latach mówi się dużo, to oczywiście dobrze, gdyż branża tak zwanych wydarzeń specjalnych rozwija się w dość szybkim tempie. Dużo mówi się także o formach eventów, o ich celach, a także o ich efektach, analizując właśnie te ostatnie wielu zaczyna zastanawiać się nad tym, czy event ma ściśle określoną definicję, czy jest to luźna forma spotkań.

Wielu, gdy dowiaduje się o tym, że event to wydarzenie przygotowane według profesjonalnego scenariusza, opartego na świeżych pomysłach zaczyna analizować, czy to w czym uczestniczył podczas imprezy firmowej to był faktyczny rodzaj eventu, czy raczej pseudo-eventu.

 

Przypomnijmy.

 

Eventy można podzielić na kilka kategorii. Może to być kryterium ze względu na "rodzaj wydarzenia" - mówimy wówczas o eventach kulturalnych, rozrywkowych, sportowych, wyjazdowych, itd. Kryterium "cel eventu" zakłada z góry ściśle określone efekty i tak; wydarzenie może integrować, motywować, propagować idee, edukować (poprzez uczestnictwo w konferencjach lub szkoleniach) bądź kształtować wizerunek marki.

 

Jeśli natomiast wydarzenie w którym uczestniczymy nie niesie ze sobą ani wartości poznawczych, ani rozrywkowych na pewnym poziomie, ani głębszych idei motywacyjnych trudno mówić, że mamy do czynienia z prawdziwym eventem podyktowanym solidnym scenariuszem, czy programem.

 

Pseudo-event nastawiony jest przede wszystkim na typowe spotkanie w celach konsumpcyjnych – alkoholowych, z dużym naciskim na alkohol. Nie warto więc szumnie informować, że mamy do czynienia z eventem, a raczej z imprezą towarzyską. Nie oznacza to wcale, że wydarzenie przygotowane przez profesjonalistów według omówionego scenariusza nie zamieni się w typową libację pod koniec dnia. Takie ryzyko oczywiście istnieje. Jednak zatrudniając prefesjonalną ekipę od wydarzeń specjalnych ryzykujemy znacznie mniej, bo znacznie więcej możemy od nich wymagać.

Rozgłos medialny to dla wielu firm najważniejszy efekt, nawet wówczas, gdy pierwotna informacja rozmija się z faktycznym stanem rzeczy. Coś co pierwotnie zapowiada się wyjątkowo w końcowym efekcie staje się parodią. Tak też dzieje się z eventami.

Dlaczego firmy decydują się na eventy?

 

Firmy zlecające przygotowanie eventu chcą najczęściej, aby to specjalne widowisko było nagrodą dla pracowników, stawiają również na proces integracyjny jako główne przesłanie imprezy, coraz częściej jednak traktują eventy jako doskonałe zwieńczenie dnia szkoleń, czy uczestnictwa w konferencji.

 

Event, czyli zespół czynności tworzących wydarzenie należy pojmować jako pełny, wówczas, gdy przynajmniej jedna z jego cech jest zachowana (poznawcza, rozrywkowa, wypoczynkowa, edukacyjna). Pamiętajmy o tym, aby to specjalne często okazjonalne wydarzenie było faktycznie ciekawym przeżyciem godnym wydanych pieniędzy i zainwestowanego czasu.

 

M-S-M

 

 Profesjonalni organizatorzy imprez firmowych


---------------------------------

 

Źródło grafiki: wikipedia