Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Szukaj w artykułach

Kategorie artykułów

Słownik

Reklama

Dołącz do nas

Newsletter

Tagi:

Event marketing

2009-05-18 17:20:17

Zwrot powstały z połączenia dwóch wyrazów: event oraz marketing. Event, a więc wydarzenie, zdarzenie w dzisiejszych czasach rozumiany także jako impreza (często impreza firmowa). Natomiast Marketing przeważnie rozumiany jest, jako ?działalność polegająca na kształtowaniu stosunków między producentem a odbiorcą towarów, dotycząca w szczególności ustalania wielkości produkcji, określania cen, metod dystrybucji, usług gwarancyjnych, reklamy i promocji sprzedaży." W związku z powyższym Event Marketing rozumiany jest jako ?narzędzie promocyjne? polegające na organizowaniu różnego rodzaju wydarzeń (imprez) masowych często plenerowych służących realizacji celów firmy wobec otoczenia zewnętrznego i wewnętrznego: klientów, decydentów, kontrahentów, środowisk opiniotwórczych i pracowników. Event marketing jest także postrzegany jako ?narzędzie komunikacyjne?. Pozwala ono na oddziaływanie na wybrane podmioty poprzez prezentację własnych idei. Jednocześnie, dzięki bezpośredniemu kontaktowi, pozwala na poznanie postaw i opinii podmiotów, na które oddziałuje.

Zwrot powstały z połączenia dwóch wyrazów: event oraz marketing.

Event, a więc wydarzenie, zdarzenie w dzisiejszych czasach rozumiany także jako impreza (często impreza firmowa). Natomiast Marketing przeważnie rozumiany jest, jako ?działalność polegająca na kształtowaniu stosunków między producentem a odbiorcą towarów, dotycząca w szczególności ustalania wielkości produkcji, określania cen, metod dystrybucji, usług gwarancyjnych, reklamy i promocji sprzedaży.

 

W związku z powyższym Event Marketing rozumiany jest jako "narzędzie promocyjne" polegające na organizowaniu różnego rodzaju wydarzeń (imprez) masowych często plenerowych służących realizacji celów firmy wobec otoczenia zewnętrznego i wewnętrznego: klientów, decydentów, kontrahentów, środowisk opiniotwórczych i pracowników.

 

Event marketing jest także postrzegany jako "narzędzie komunikacyjne". Pozwala ono na oddziaływanie na wybrane podmioty poprzez prezentację własnych idei. Jednocześnie, dzięki bezpośredniemu kontaktowi, pozwala na poznanie postaw i opinii podmiotów, na które oddziałuje.

 

Event marketing (EM) nie dopracował się niestety jednoznacznej i popularnej definicji. Przeważnie rozumiany jest jako narzędzie promocyjne polegające na organizowaniu różnego rodzaju wydarzeń (imprez) masowych służących realizacji celów firmy wobec otoczenia zewnętrznego i wewnętrznego: klientów, decydentów, kontrahentów, środowisk opiniotwórczych i pracowników.

Event marketing jest także jednym z najskuteczniejszych narzędzi komunikacyjnych. Posiada wyjątkową cechę - dwukierunkowość. Pozwala ona, dzięki organizowanym wydarzeniom, na oddziaływanie na wybrane podmioty poprzez prezentację własnych idei. Jednocześnie, dzięki bezpośredniemu kontaktowi, pozwala na poznanie postaw i opinii podmiotów, na które oddziaływuje.